کتاب سرزمین افسانه ها

Land of Legends
کد کتاب : 22036
مترجم :

شابک : 978-9647230070
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 750
سال انتشار شمسی : 1392
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سرزمین افسانه ها اثر مجموعه ی نویسندگان

کتاب « سرزمین افسانه ها » اثر « هانس کریستین آندرسن » ، مجموعه ای از داستان های سحرانگیز دانمارکی است، که با زبانی ساده و روان برای کودکان و نوجوانان نگاشته شده است.
نویسنده این داستان جذاب « هانس کریستین آندرسن » که از دیگر آثار آن میتوان کتاب های جذابش همچون جوجه اردک زشت، بندانگشتی و دخترک کبریت فروش و... اشاره کرد. قصه هایی که در عین سادگی، مفاهیم زیبایی را به همراه دارند و صادقانه روح کودکان را به محسور خود می کند . اما این را همه میدانند که مخاطبان او نه تنها کودکان، بلکه تمام بزرگ سالانی هستند که کودکی و خاطرات دلچسب خود را در قصه های او می یافتند..
هانس کریستین آندرسن در آوریل 1805 در شهر اودنسه دانمارک چشم به دنیا گشود، در خانه ای که شور و علاقه ی پدر به ادبیات و نمایشنامه پسر را که از همان سن کم با دنیای جذاب و وسیع هنر و ادبیات آشنا کرد. بی دلیل نبود که در کودکی برای خود صحنه ی تئاتر درست می کرد و آثار بزرگان را با عروسک های چوبی اش از حفظ اجرا می نمود. بعد از مرگ پدر برای گذراندن زندگی مجبور شد به خیاطی و بافندگی مشغول شود. ولی انگار خداوند سرنوشت دیگری را برایش مقدر کرده بود و قرار بود که او قصه گوی دنیای کودکان شود.
لقب این نویسنده بزرگ « پدر ادبیات کودکان » است و زادروزش را «روز جهانی کتاب کودک» نام گذاری کردند.
و اما کتاب « سرزمین افسانه ها » توسط انتشارات نثر ثالث به بازار کتاب روانه شد.

کتاب سرزمین افسانه ها

قسمت هایی از کتاب سرزمین افسانه ها (لذت متن)
پیر و جوان از دور و نزدیک گل های رز زیبایی را که در باغ شان می رویید آوردند، ولی هیچ کدام گل رز مورد نظر نبود. آن گل از باغ عشق می آمد، ولی براستی کدام یک از آن گل های رز مظهر پاک ترین و والاترین بود؟. شاعران از این گل رز سرودند؛ از زیباترین گل رز عالم، و هر کدام از گل رزی نام بردند که گمان کردند شایسته این عنوان است. برای هر کسی، از هر طبقه و مقامی و سن و سالی، که دلش به عشق می تپید پیام فرستاده شد

مرد حکیم گفت: «هیچ کس هنوز نام گل واقعی را نگفته. هیچ کس هنوز به جایی که این گل با تمام شکوه و زیبایی اش شکوفان می شود اشاره نکرده. این گل رز، گل رزی از تابوت رومئو و ژولیت، یا از مزار والبورگ نیست، هر چند که این گل های رز تا ابد شکوفه خواهند کرد. گل رزی که به دنبالش هستیم رزی نیست که بر شمشیر به خون آغشته وینکل رید شکوفه می زند. خونی که از قلب پهلوانی که برای کشورش جنگیده بود جاری می شود، مقدس است و یادش گرامی؛ و هیچ گل رزی نمی تواند سرخ تر از خونی باشد که از رگ های او بر زمین ریخته. زیباترین گل رز عالم حتی گل رز سحرآمیز دانش هم نیست که حاصل وقف ساعت های بسیار از ایام باطراوت جوانی، و شب زنده داری های طولانی در اتاقی تنهاست تا به گل بنشیند