کتاب آگاهی

Consciousness: A Very Short Introduction
کد کتاب : 22223
مترجم :
شابک : 978-9648637595
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 196
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب آگاهی اثر سوزان بلکمور

"آگاهی" ، آخرین رمز و راز بزرگ علم ، اکنون به یک موضوع داغ تبدیل شده است. چگونه یک مغز فیزیکی و مادی می تواند تجربه ی ما از جهان را ایجاد کند؟ چه چیزی هویت ما را ایجاد می کند؟ آیا واقعا اراده ی آزاد داریم؟ آیا خودآگاهی می تواند یک توهم باشد؟ بحث پیرامون این مطالب حساس و بنیادی را از قلم "سوزان بلکمور" که یک روانشناس، سخنران و نویسنده ی مشهور در زمینه ی "آگاهی" و تجربیات غیرعادی می باشد، دریافت کنید.
تحولات جدید و هیجان انگیز در علوم مغزی، بحث در مورد این موضوعات را آغاز کرده است و اکنون این رشته گسترش یافته و افرادی که درباره ی آن تحقیق می کنند شامل زیست شناسان ، دانشمندان علوم اعصاب ، روانشناسان و فلاسفه می باشند. این کتاب بحث برانگیز با عنوان "آگاهی" به قلم "سوزان بلکمور"، به شفاف سازی استدلال های احتمالی گیج کننده و نظریه های اصلی با استفاده از تصاویر ، کارتون های پر جنب و جوش و آزمایشات می پردازد. مباحث شامل بینایی و توجه ، نظریه های خود و اراده ، آزمایش های مربوط به عملکرد و "آگاهی" ، تغییر وضعیت هوشیاری و تأثیرات آسیب مغزی و مواد مخدر می باشند.
به این ترتیب این کتاب که متعلق به مجموعه ی مقدمه های بسیار کوتاه از انتشارات دانشگاه آکسفورد می باشد، یکی از بهترین راه ها جهت پیشبرد سریع موضوعات جدید است. نویسندگان متخصصی چون "سوزان بلکمور"، حقایق ، تجزیه و تحلیل ها، دیدگاه ها، ایده های جدید و اشتیاق را برای خواندن موضوعات جالب و چالش برانگیز ترکیب می کنند.

کتاب آگاهی

سوزان بلکمور
سوزان بلک‌مور (Susan Blackmore) (متولد ۲۹ ژوئیه ۱۹۵۱) نویسنده فریلنس انگلیسی، مدرس و مجری رادیویی است.وی دارای مدرک روان‌شناسی و فیزیولوژی از دانشگاه آکسفورد (۱۹۷۳)، و فوق لیسانس و پی‌اچ‌دی فراروان‌شناسی از دانشگاه سری (۱۹۸۰) است. او به تحقیق روی ماورالطبیعه پایان داده است و آن را نتیجه‌بخش نمی‌داند. حوضه تحقیقاتی او شامل میمها، تکامل، فلسفه ذهن، خودآگاهی و مراقبه است.
نکوداشت های کتاب آگاهی
A very thought-provoking book.
کتابی بسیار قابل تأمل.
Guardian Guardian

قسمت هایی از کتاب آگاهی (لذت متن)
آیا تجربه ی شما از رنگ سبز مانند تجربه ی من است یا نه، آیا قهوه عینا همان بویی را برای شما دارد که برای من دارد یا نه، اما هیچوقت نمی توانم دریابم.