کتاب خداشناسی

A History of God
از ابراهیم تا کنون (دین یهود، مسیحیت و اسلام)
کد کتاب : 22298
مترجم : محسن سپهر
شابک : 978-9643056872
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 510
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خداشناسی اثر کارن آرمسترانگ

چرا خدا وجود دارد؟ چگونه سه دین توحیدی مسلط - یهودیت، مسیحیت و اسلام - مفهوم خدا را شکل داده و تغییر داده اند؟ این ادیان چگونه بر یکدیگر تأثیر گذاشته اند؟ در این کتاب هوشمندانه و خیره‌کننده، کارن آرمسترانگ، یکی از برجسته‌ترین مفسران بریتانیایی در امور مذهبی، تاریخچه ی درک و تجربه ی مردان و زنان از خدا را از زمان ابراهیم تا امروز ترسیم می‌کند.
داستان حماسی با تبدیل تدریجی یهودیان از بت پرستی در بابل به یکتاپرستی واقعی آغاز می شود - مفهومی که قبلا در جهان ناشناخته بود. مسیحیت و اسلام هر دو بر اساس این ایده ی انقلابی برخاستند، اما این ادیان «خدای یگانه» را برای مطابقت با نیازهای اجتماعی و سیاسی پیروان خود از نو ساختند. کارن آرمسترانگ از فلسفه ی کلاسیک و عرفان قرون وسطایی گرفته تا اصلاحات، معجزه تقریبا تقطیر تاریخ فکری توحید را در یک جلد فوق العاده خواندنی انجام می دهد.
بانر کارن آرمسترانگ از برجسته ترین تفسیرگران دین در جهان انگلیسی زبان است. او هفت سال راهبه ی کلیسای کاتولیک بوده است. پس از ترک راهبه گی، در سال ۱۹۶۹ در دانشگاه های آکسفورد و لندن ادبیات کلاسیک و مدرن می خواند، سپس، همان سان که خود در دیباچهی کتاب می نویسد، چندین برنامه ی تلویزیونی درباره ی پولس رسول و تاریخ کلیسا تهیه می کند. کتاب هایی که تاکنون از او به چاپ رسیده اند این ها هستند. زبانه های آتش: جنگی از نوشته های دینی و شاعرانه، از در تنگ، آغاز جهان، انجیل به روایت زن، جنگ مقدس: صلیبیان و تأثیرشان در جهان امروز، عارفان انگلیسی سده چهاردهم، زندگینامه محمد پیامبر (ص)، تاریخ خدا: از ابراهیم تا کنون (همین کتاب حاضر، که تاکنون به ۱۶ زبان ترجمه شده است)، نبرد در راه خدا، بودا –
کارن آرمسٹرانگ هفت سالی به راهبه گی گذرانده و سپس به نوشتن کتابهایی در زمینه ی اندیشه دینی روی آورده است.

کتاب خداشناسی

کارن آرمسترانگ
کارن آرمسترانگ (Karen Armstrong) (زادهٔ ۱۹۴۴) نویسنده و پژوهشگر انگلیسی‌ست که تاکنون دوازده کتاب درباره دین‌شناسی تطبیقی تألیف کرده‌است.وی به مدت ۷ سال راهبه‌ای کاتولیک بوده سپس در ۱۹۶۹ در دانشگاه آکسفورد ادبیات کلاسیک و مدرن خوانده است. وی چندین برنامه تلویزیونی نیز درباره پولس رسول و تاریخ کلیسا تهیه کرده‌است. او سپس به نوشتن کتاب‌هایی در زمینه اندیشه دینی روی آورد در حالی که جهان نگری او بر آمده از بینش دینی مسیحی و خرد باوری غربی است. وی همواره کوشیده است به ...
نکوداشت های کتاب خداشناسی
An admirable and impressive work of synthesis that will give insight and satisfaction to thousands of lay readers.
یک اثر ترکیبی تحسین برانگیز و چشمگیر که بینش و رضایت هزاران خواننده غیرعادی را به همراه خواهد داشت.
Washington Post Book World Washington Post Book World

A brilliantly lucid, spendidly readable book. [Karen] Armstrong has a dazzling ability: she can take a long and complex subject and reduce it to the fundamentals, without oversimplifying.
کتابی بسیار روشن و خواندنی. [کارن] آرمسترانگ توانایی خیره کننده ای دارد: او می تواند موضوعی طولانی و پیچیده را در نظر بگیرد و آن را بدون ساده سازی بیش از حد به اصول اولیه تقلیل دهد.
Sunday Times Sunday Times

قسمت هایی از کتاب خداشناسی (لذت متن)
بچه که بودم اعتقادات دینی پروپا قرصی داشتم ولی به خدا ایمان چندانی نداشتم. قرق است میان اعتقاد به قضایایی چند و ایمان که ما را وا می دارد خود را با دل و جان به آن قضیه ها بسپاریم. من بی شک وجود خدا را باور داشتم؛ همچنین حضور مسیح در عشاء ربانی، تأثیر نان و شراب مقدس، امکان دچار آمدن به لعنت ابدی و واقعیت برزخ را. اما، راست اش، باور به این عقاید دینی، که از ماهیت واقعیت غایی سخن می گفتند چندان اطمینانی به من نمی دادند که زندگی بر روی زمین خوب و یا با معنی باشد. در کودکی، مذهب کاتولیک برای ام ترسناک بود. من نیز چون استیفن در تصویر یک هنرمند در جوانی، اثر جیمز جویس ها از مواعظ مربوط به آتش دوزخ سهمی داشتم و به آنها گوش می سپردم.