کتاب سلطه و هنر مقاومت

Domination and the Arts of Resistance
کد کتاب : 22366
مترجم :
شابک : 978-9642133314
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 262
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب سلطه و هنر مقاومت اثر جیمز سی اسکات


رویارویی بین افراد فاقد قدرت و قدرتمند مملو از فریب است – افراد فاقد قدرت به بی قدرتی هود تظاهر می کنند و قدرتمندان به طرز ماهرانه ای بر تسلط خود تأکید می کنند. دهقانان، رعیت ها، دست نخوردگان، بردگان، کارگران و زندانیان در حضور قدرت آزاد نیستند که عقیده خود را بیان کنند. این گروه‌های زیردست در عوض گفتمان مخفیانه‌ای ایجاد می‌کنند که نشان‌دهنده انتقاد از قدرت است که پشت سر افراد مسلط گفته می‌شود. در عین حال، قدرتمندان همچنین گفتگوی خصوصی در مورد اقدامات و اهداف حکومت خود ایجاد می کنند که نمی توان آشکارا اعلام کرد.
در این کتاب، دانشمند علوم اجتماعی مشهور، جیمز سی. اسکات، بحثی نافذ در مورد نقش‌های عمومی که توسط قدرتمندان و بی قدرتان بازی می‌شود و لحن تمسخرآمیز و انتقام‌آمیز آن‌ها در خارج از صحنه ارائه می‌کند - آنچه او آن ها را رونوشت‌های عمومی و پنهان می‌نامد. اسکات با استفاده از مثال‌هایی از ادبیات، تاریخ و سیاست فرهنگ‌های سراسر جهان، چهره‌های بسیاری را که این تعامل در طول تاریخ به خود گرفته است و تنش‌ها و تناقض‌هایی که منعکس می‌کند، بررسی می‌کند.
کتاب سلطه و هنر مقاومت توسط افشین خاکباز ترجمه شده است. این کتاب را نشر مرکز منتشر کرده است.

کتاب سلطه و هنر مقاومت

جیمز سی اسکات
جیمز سی اسکات (زاده 2 دسامبر 1936) دانشمند سیاسی و انسان شناس آمریکایی است. وی محقق تطبیقی جوامع زراعی و غیر دولتی، سیاست فرا مرزی و آنارشیسم است. تحقیقات اولیه وی بر دهقانان جنوب شرقی آسیا و استراتژیهای مقاومت آنها در برابر اشکال مختلف سلطه متمرکز شده است. نیویورک تایمز تحقیقات خود را "بسیار تأثیرگذار و بی هویت" توصیف کرده است.اسکات مدرک لیسانس خود را از کالج ویلیامز و کارشناسی ارشد و دکترای علوم سیاسی را از ییل دریافت کرد. او تا سال 1976 در دانشگاه ویسکانسین - مدیسون تدریس کرد و برای مدتی د...
نکوداشت های کتاب سلطه و هنر مقاومت
Likely to become a classic work of theory in the social sciences and history.
ایت کتاب احتمالا به یک اثر کلاسیک تئوری در علوم اجتماعی و تاریخ تبدیل خواهد شد.
John D. Rogers

"An amazingly prodigious, sophisticated book.
کتابی شگفت انگیز و پیچیده.
Robin D. G. Kelley

قسمت هایی از کتاب سلطه و هنر مقاومت (لذت متن)