کتاب سلام و خداحافظ فانوس دریایی

Hello Lighthouse
کد کتاب : 22716
مترجم :
شابک : 978-6004626095
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 48
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

برنده نشان کالدکوت سال 2019

نامزد جایزه بهترین کتاب مصور گودریدز سال 2018

معرفی کتاب سلام و خداحافظ فانوس دریایی اثر سوفی بلکال

کتاب «سلام و خداحافظ فانوس دریایی» رمانی نوشته «سوفی بلکال» است که اولین بار در سال 2018 انتشار یافت. فانوس دریایی که «بر بلندترین صخره در جزیره ای کوچک، در دورترین کرانه دنیا» واقع شده، مسیر عبور کشتی ها را روشن می کند. نگهبانی جدید از راه می رسد و روتین بی پایان تمیز کردن لنزها، پر کردن مخزن روغن، رسیدگی به فتلیه ها، رنگ کردن اتاق ها، ماهیگیری، درست کردن چای، نامه فرستادن به همسرش (در بطری)، و نوشتن در سفرنامه اش را انجام می دهد. روزی همسر نگهبان سوار بر یک کشتی از راه می رسد! نگهبان در روزهای بعد، زنگ هشدار را در مه به صدا درمی آورد، چندین ملوان را نجات می دهد، و به دنیا آمدن فرزندش را در سفرنامه اش ثبت می کند. اما او می داند که دوران اقامتش در کنار فانوس دریایی رو به پایان است.

کتاب سلام و خداحافظ فانوس دریایی

سوفی بلکال
سوفی بلکال یک هنرمند استرالیایی و تصویرگر کتابهای کودکان مستقر در بروکلین، نیویورک است. او برای یافتن وینی: داستان واقعی مشهورترین خرس جهان و مدال سال 2019 برای سلام لایتهاوس، مدال Caldecott 2016 را کسب کرد. او تاکنون بیش از 30 کتاب برای کودکان نوشته است، از جمله سری Ivy و Bean. بلکال با نویسندگانی چون ژاکلین وودسون، جان برملانس مارسیانو، جین یولن و مگ روزوف همکاری داشته است. کارهای او همچنین شامل تبلیغات تلویزیونی متحرک و تصاویر سرمقاله روزنامه ها و مجلات است. بلکال وقتی که یک نویسنده از یک ...
نکوداشت های کتاب سلام و خداحافظ فانوس دریایی
This graceful account of a lighthouse keeper’s life celebrates a lost era.
این شرح شکوهمند از زندگی یک نگهبان فانوس دریایی، نکوداشتی از زمانه ای فراموش شده است.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A fascinating, splendidly executed peek into both the mundane and the dramatic aspects of lighthouse life.
پرداختی شگفت انگیز و فوق العاده خوش-ساخت به جنبه های معمولی و همچنین دراماتیک زندگی در کنار فانوس دریایی.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

Children will be fascinated.
کودکان شگفت زده خواهند شد.
New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب سلام و خداحافظ فانوس دریایی (لذت متن)
روی بلندترین صخره جزیره ای کوچک، در دورترین کرانه دنیا، فانوسی دریایی سر برآورده است. آن را ساخته اند تا برای همیشه همانجا بماند. تا نورش را به دریا بفرستد، و راه را به کشتی ها نشان دهد.

نگهبان جدید از راه می رسد تا جای نگهبان قدیمی را بگیرد، تا مراقبت از فانوس را ادامه دهد. عدسی را برق می اندازد و نفت را در مخزن می ریزد و سر سوخته فتیله را کوتاه می کند. سراسر شب، چرخ دنده هایی را کوک می کند که فانوس را به حرکت درمی آورند.

در طول روز، دیوارهای اتاق های دایره ای را رنگ سبزآبی می زند. تمام اتفاقات را در دفتر می نویسد و سوزنش را نخ می کند و به صدای باد که تندتر می شود، گوش می دهد.