کتاب کلاه شادی

Hooray for Hat!
کد کتاب : 23330
مترجم :
شابک : 978-6008347941
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 40
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

نامزد جایزه شارلوت زولوتو سال 2015

معرفی کتاب کلاه شادی اثر برایان ون

یک روز، وقتی فیل از خواب بیدار شد، به شدت بداخلاق و ناراحت بود، تا اینکه یک هدیه غافل‌گیرکننده او را خوشحال کرد. این هدیه، یک کلاه جذاب و پرمزه بود. فیل کلاه را بر سرش گذاشت و تصمیم گرفت خوشحالی‌اش را با دوست گورخر به اشتراک بگذارد. گورخر نیز در ابتدا بی‌حوصله بود، اما وقتی او هم یک کلاه زیبا دریافت کرد، دلخوشی و شادی پیدا کرد. این اتفاق فیل را ترغیب کرد تا به دیگر دوستانش، از جمله لاک‌پشت، هدیه‌هایی همچون خودش بدهد تا همگی لحظات خوشی را به اشتراک بگذارند...

توانمندی برای ترسیم داستان‌های ساده و معناشناسانه، ویژگی اصلی برایان ون است. کتاب "کلاه شادی" از طریق داستانی ساده، مفاهیم عمیق را به کودکان منتقل می‌کند. این داستان با استفاده از کلاه به عنوان نمادی برای شادی و خوشحالی، نشان می‌دهد که به اشتراک گذاشتن خوشی‌های کوچک می‌تواند باعث خوشحالی بزرگ‌تر و اشتراکی شاداب‌تر در دیگران شود. همچنین، اهمیت دوستی و مهربانی نیز در این داستان به کودکان آموزش داده می‌شود.

کتاب کلاه شادی

برایان ون
برایان ون قبل از تهیه كتاب های كودكان كلاه های زیادی را به عنوان بابو، فروشنده کفش، قفسه كتابخانه، مدیر هنری و طراح پوشید. کتاب اول او، Hooray for hat! توسط انتشاراتهوتون میفلین هارکورتمنتشر شده است.برایان که بومی شیکاگو است، فارغ التحصیل کالج طراحی مرکز هنر کالیفرنیا و دارای مدرک BFA است. جوایز برایان شامل مدال نقره توسط انجمن تصویرگران و کایت کریستال از انجمن نویسندگان و تصویرگران کتاب کودکان است. وی هم اکنون به همراه همسر و پسرش در جنوب کالیفرنیا زندگی می کند.
نکوداشت های کتاب کلاه شادی
A lighthearted celebration of friendship and sharing
جشنی دلپذیر از دوستی و اشتراک گذاری
School Library Journal School Library Journal

Won explores the way a simple gift and a little attention from friends can have nearly magical healing properties
ون روشی را بررسی می کند که یک هدیه ساده و کمی توجه دوستان می تواند خواص درمانی تقریبا جادویی داشته باشد
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب کلاه شادی (لذت متن)
فیل یک کلاه هم به شیر داد؛ ولی شیر هنوز ناراحت بود. من عاشق این کلاهم؛ ولی تا دوستمان زرافه حالش خوب نباشد، من هم خوشحال نمی شوم. حالا چه کار کنیم؟»