کتاب هنر مدرنیسم

The Art of Modernism
کد کتاب : 23596
مترجم :

شابک : ‎978-9648637830‏
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 1200
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب هنر مدرنیسم اثر ساندرو بوکولا

"هنر مدرنیسم" اثری است اساسی که در آن" "ساندرو بوکولا" یکی از مورخین و ویراستاران برجسته در عرصه ی هنر، توسعه ی هنر مدرن را از دهه 1790 تا 1990 تجزیه و تحلیل می کند. "هنر مدرنیسم" مباحثات جذاب و قابل توجهی را در بر دارد که به سبک ها و جنبش های مدرنسیم، عملکرد هنرمندان تأثیرگذاری نظیر "یوزف بویس" ، "مارسل دوشان"، "واسیلی کاندینسکی"، "ژرژ سورا"، "پل سزان" و دیگر چهره های مطرح و نامدار دنیای هنر پرداخته است.
علاوه بر این ، "ساندرو بوکولا" به منظور فراهم آوردن زمینه ای برای تشریح جنبش مدرنیسم در هنر ، از دیدگاه های تاریخی جهان در علوم انسانی ، فلسفه ، سیاست و علم، صحبت به میان آورده است. "هنر مدرنیسم" مناسبات این موضوع را از دوران تولد مدرنیسم تا زمان افول آن ، با بحث در مورد وقایع و رویدادهای مهم فرهنگی از نظر تاریخی ، مورد بررسی قرار داده و مباحثی را مطرح می کند که جای آن در متون مربوط به این عرصه خالی بوده است.
"هنر مدرنیسم" یک پژوهش متقن با پیش فرض های تئوریکال واضح و شفاف است که چشم اندازی عمیق از دگرگونی های بازه ی زمانی مطرح شده در کتاب به دست می دهد. "ساندرو بوکولا" تا جایی که ممکن بوده از درازه گویی اجتناب نموده و مفاهیم موردنظر را مختصر و مفید به خواننده انتقال می دهد اما در مواردی که نیاز به توضیح کامل و واکاوی عمیق احساس شده، مطلب را نیمه کاره رها نمی کند و قدم به قدم خواننده را در دریافت ژرف ترین جنبه های بحث مد نظر پیش خواهد برد. این ویژگی های کتاب "هنر مدرنیسم" آن را به اثری مناسب جهت آموزش دانشگاهی و ابزاری مهم برای هنرجویان و علاقمندان به این عرصه مبدل نموده است.

کتاب هنر مدرنیسم

ساندرو بوکولا
ساندرو بوكولا در سال 1931 در تریسته ایتالیا متولد شد و در ایتالیا ، لیبی و سوئیس بزرگ شد. بوکولا پس از تحصیل به مدت یک سال و نیم در دانشکده هنر و صنایع دستی بازل ، فعالیت خود را به عنوان یک هنرمند آغاز کرد. در سال 1955 به بارسلونا نقل مکان کرد ، جایی که به طور موقت دست به نقاشی زد تا به عنوان طراح گرافیک تجاری فعالیت کند. در طی اقامت ده ساله در پاریس و انتقالش در سال 1969 به همراه خانواده به زوریخ ، بوكولا همزمان به عنوان طراح گرافیك و هنرمند مشغول به كار بود. وی پس از اتمام یک دوره روانکاوی ...
دسته بندی های کتاب هنر مدرنیسم
نکوداشت های کتاب هنر مدرنیسم
This detailed, interdisciplinary study is recommended for all academic and larger public libraries.
این مطالعه دقیق و بین رشته ای برای همه کتابخانه های دانشگاهی و کتابخانه های عمومی بزرگتر توصیه می شود.
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب هنر مدرنیسم (لذت متن)
تز نخست . تلفیق امر عینی و امر ذهنی و یا وحدت دو عنصر آپولونی / دیونوسوسی به تعبیر نیچه ) شرط تعیین کننده هر تجربه هنری است . این دو اصل متضاد را می توان به همه ی رفتارهای بشر تعمیم داد. از جنبه ی روانشناختی دو اصل مذبور با دو مولفه ی سازنده ی خود(self) یعنی قطب خودنمایانه و قطب آرمانی شده مطابقت دارند: باور خود به یکتا و بی همتا بودن در یک سو ، و مجموع ارزش ها و اصول مورد قبول او در سوی دیگر . قطب خودنمایانه و قطب آرمانی شده جدایی ناپذیرند . " اگر به هر دلیلی - خواه سرکوب شدن ، خواه از هم گسیختن - کوشش های یکی از دو قطب برای دستیابی به خود آگاهی و امکان تحقق خود نافرجام بماند ، آفریده هنری دچار نوعی بی محتوایی آشکار خواهد شد . به عبارت دیگر ، کوشش های هر دو قطب فقط در گستره رویارویی دیالکتیکی آنها امکان تحقق می یابند." تز دوم . مدرنیسم به مثابه یک عصر فرهنگی مستقل و دارای پارادایم خاص از حدود سال ۱۸۷۰ آغاز می شود و تحولی منسجم ، پیوسته و با معنا را نشان می دهد . ایده اساسی مدرنیسم - تصور واقعیت نامشهود و وحدت بنیادین کل هستی ، نظم عام و فراگیر نیروهای فیزیکی ، زیستی ، روانی و فکری - فرم و بیان هنری نوینی را ایجاب می کند . سیر تحول هنر مدرنیسم را می توان در مراحل پیشاکلاسیک ، کلاسیک ، پسا کلاسیک ، متریسم و بارک پیگیری کرد .