کتاب در عین حال

At the Same Time
رمان نویس و استدلال اخلاقی
کد کتاب : 10606
مترجم : رضا فرنام
شابک : 978-9643809393
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 274
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب در عین حال اثر سوزان سونتاگ

درعین حال از یک مقدمه، ده مقاله، یک گفتگو و پنج سخنرانی (که عمدتا هنگام دریافت جایزه ایراد شده اند) تشکیل شده که اغلب آن ها درباره ادبیات هستند. در کنار ادبیات، عکاسی، سینما، آزادی بیان، سیاست و... از دیگر مقولاتی هستند که در این کتاب بدان ها پرداخته شده است.

گذشته از مقالات خواندنی سانتاگ درباره پاسترناک، داستایوسکی، آلبرکامو و سخنرانی زیبایش با عنوان «ادبیات آزادی است»؛ سخنرانی بسیار جالبی با عنوان «وجدان کلمات» درباره اضطراب واژگان و ضرورت آزادی بیان برای یک نویسنده دارد.

او همچنین در نوشته ای به ماجرای یازده سپتامبر پرداخته و در گفتگویی به شرح اوضاع و احوال نیویورک اندک زمانی بعد از این حادثه می پردازد و نهایتا در نوشته ای سیاست های بوش متأثر از این واقعه را موردتوجه قرار می دهد. سرانجام سخن اینکه، کتاب حاضر همان گونه که از دید وسیع نویسنده خود حکایت دارد، در کسب بینشی گسترده برای خواننده نیز بسیار موثر است.

سوزان سونتاگ می گوید: "یک نویسنده کسی است که به جهان توجه می کند" ، و هیچ کسی بیش از خود او این جمله را نزیسته است. هوش و ذکاوت، درخشندگی بیان و کنجکاوی عمیق در هنر، و سیاست، جایگاه سونتاگ را به عنوان یکی از مهمترین متفکران و نویسندگان قرن بیستم تثبیت کرده است. "در عین حال"، شانزده مقاله سالهای آخر عمر سونتاگ را جمع آوری کرده است، یعنی زمانی که از آثار او در صحنه بین المللی، به خاطر ماهیت آزاد کننده آثار وی، تعهد عمیق و فعالیت های سیاسی و نیز روحیه مقاومتی، تقدیر می شود. "در عین حال" شامل پیشگفتار پسرش، دیوید ریف است.

کتاب در عین حال

سوزان سونتاگ
سوزان سانتاگ با نام اصلی سوزان رزنبلت، زاده ی 16 ژانویه 1933 و درگذشته ی 28 دسامبر 2004، نویسنده، نظریه پرداز ادبی و فعال سیاسی آمریکایی بود.سونتاگ در شهر نیویورک به دنیا آمد. او تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه برکلی شروع کرد ولی پس از مدتی به دانشگاه شیکاگو رفت. سونتاگ در دانشگاه های برکلی و شیکاگو در رشته های فلسفه و ادبیات و همچنین رمان نویسی ادامه ی تحصیل داد.او در سال 1950 و تنها زمانی که هفده سال داشت با فیلیپ ریف (معلم و نظریه پرداز اجتماعی) ملاقات و ده روز بعد با او ازدواج کرد. این...
نکوداشت های کتاب در عین حال
Susan Sontag is a powerful thinker, as smart as she's supposed to be, and a better writer, sentence for sentence, than anyone who now wears the tag 'intellectual.
سوزان سونتاگ یک اندیشمند قدرتمند است ، به همان اندازه که متفکر هست، هوشمند نیز هست و بیش از دیگر نویسندگان لایق یدک کشیدن لقب "روشنفکر" را دارد.
The New York

“[Sontag is] one of our very few brand-name intellectuals. . .the bearer of the standard of high seriousness in a culture that has essentially capitulated to the easy lifting of the ironic mode or the ready clasp of pure entertainment.
سونتاگ یکی از معدود روشنفکران مشهور ما است. نماد جدی بودن در فرهنگی است که اساسا با جدی بودن میتنه ای ندارد.
The Yale

قسمت هایی از کتاب در عین حال (لذت متن)
زمان وجود دارد تا همه اتفاقات به یکباره اتفاق نیفتد ... و فضا نیز وجود دارد تا همه آنها برای شما اتفاق نیفتد.

این احتمال که اقدامات مقاومت شما نتواند جلوی بی عدالتی را بگیرد، نمی تواند شما را از انجام کارهای صادقانه در راستای منافع جامعه باز دارد.

همه مبارزات، و همه مقاومت ها پر استحکام هستند. و تمام مبارزات دارای یک بازتاب جهانی نیز هستند. اگر در اینجا اثرگذار نباشد، پس در جای دیگری دارند. و اگر اکنون وجود ندارند، پس به زودی وجود خواهند داشت. در جای دیگر و همچنین در اینجا.