کتاب تروریسم سعودی

The Saudi Terror Machine
کد کتاب : 24024
مترجم :
شابک : 978-6002535436
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

برنده جایزه بهترین کتاب ژئوپلیتیک

معرفی کتاب تروریسم سعودی اثر پیر کونسا

دیپلماسی مذهبی عربستان، تجزیه و تحلیل افراطی گری را دشوار کرده است. پرسش اینجاست که چرا سلفی گری- که ناشکیبانه ترین نوع اسلام سیاسی امروز به شمار می آید- در گوشه و کنار جهان رواج پیدا کرده است.
کتابی که در دست دارید، از همکاری رژیم عربستان و سلفی های افراطی که اشاعه دهندۀ جهاد موردنظر وهابیت هستند، پرده برمی دارد. سال هاست که رژیم سعودی منابع مالی موردنیاز مدارس دینی، مساجد و موسسات بین المللی را تأمین و در نتیجه اسلام گرایان افراطی را در کشورهای دیگر تغذیه می کند. این روند پس از پیروزی انقلاب ایران و استقرار نظام سیاسی شیعی در این کشور، شدت گرفته و به تحولات و حوادث دامنه داری انجامیده است.
کتاب حاضر، تصویری کلی، پرجزئیات و محققانه از دیپلماسی ایدئولوژیک حکومت عربستان ارائه کرده است.

کتاب تروریسم سعودی

پیر کونسا
پیر کونسا، متولد 4 اوت 1948، مقاله نویس، کارمند ارشد سابق و کارآفرین فرانسوی است.پیر کونسا دارای یک DEUG در ریاضیات و روسی است که در تاریخ متراکم شده و شاگرد سابق دانشکده ملی مدیریت (ارتقاء Henri-François-d'Aguesseau ، 1980-1982) 2 ، که آن را برای مشاوره ترک کرد. وی پس از تدریس تاریخ معاصر در دانشگاه پاریس VII (1980-1980) ، مدیری مدنی در وزارت دفاع ، جایی که قبل از بازنشستگی به ویژه معاون مدیر نمایندگی امور استراتژیکدر سال 2012بود.