کتاب اولمپیاس

Olympias
(مادر اسکندر مقدونی)
کد کتاب : 24051
مترجم :
شابک : 978-6002533395
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب اولمپیاس اثر الیزابت کارنی

المپیاس یا اولومپیاس (به یونانی: Ὀλυμπιάς؛ ۳۷۵–۳۱۶ پیش از میلاد) شاهزادهٔ اپیروس، دختر نئوپتولموس یکم، همسر چهارم فیلیپ دوم مقدونی، و مادر اسکندر کبیربود. او از معتقدین به فرقهٔ مارپرستان می گسار در مراسم آیینی دیونوسوسی بود و بنا بر اظهارات پلوتارک احتمالا با مارها همبستر می شده است.
اولمپیاس، همسر چهارم فیلیپ مقدونی و مادر اسکندر کبیر، از چهره های یونان باستان بود که افسانه های عجیبی در مورد او وجود دارد ازجمله آنکه بنا بر اظهار پلوتارک از معتقدان فرقه مارپرستان می گسار بوده است. پلوتارک که معتقد است در زمان زایش مردان بزرگ، نشانه هایی خاص بروز می یابد، خواب اولمپیاس را نقل می کند که صاعقه ای به رحمش اصابت کرده و آتشی می افروزد و زبانه هایش دور و نزدیک را دربرمی گیرند و سپس خاموش می شوند. پس از ازدواج، فیلیپ نیز خواب می بیند که مهری بر رحم زنش (اولمژیاس) قرار می دهد که تصویر یک شیر بر آن نقش بسته است.
آریستاندر از این خواب ها چنین تفسیر می کند که اولمپیاس آبستن پسری خواهد شد که سرشتی جسور و شیرمانند دارد. انتشارات کتاب پارسه به زودی کتابی از الیزابت کارنی در مورد اولمپیاس منتشر خواهد کرد. زندگی اولمپیاس در دوران همسرش فیلیپ، هرچند ابهامات بسیار دارد اما دوران حکمرانی پسرش او را به وزنه سیاسی قدرتمندی در سرتاسر شبه جزیره یونان تبدیل کرد.

کتاب اولمپیاس

الیزابت کارنی
الیزابت کارنی نویسنده و سردبیر مستقر در بروکلین نیویورک است. او در زمینه های غیر داستانی و علوم، ریاضیات و موضوعات مرتبط با STEM تخصص دارد.الیزابت جایزه روزنامه نگاری علمی AAAS را در سال 2005 برای گزارشگری علوم برای کودکان دریافت کرد. عناوین وی چهره به چهره با یوزپلنگ، چهره به چهره با گوریل و مهاجرت های بزرگ: نهنگ ها ، Wildebeests ، پروانه ها، فیل ها و سایر حیوانات شگفت انگیز در حال حرکت در لیست کتاب های برجسته تجارت ملی انجمن علمی معلمان برای سال 2008 ، 2009 و 2010 ظاهر شد.