کتاب پارادوکس انتخاب

The Paradox of Choice
آنگاه که آزادی انتخاب، اضطراب می آورد
کد کتاب : 24088
مترجم :
شابک : 978-6004970129
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

چرا از انتخاب هایمان ناخشنودیم؟
The Paradox of Choice
(چرا «بیش»تر «کم»تر است؟)
کد کتاب : 44866
مترجم :
شابک : 978-6002502025
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 368
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب پارادوکس انتخاب اثر باری شوارتز

"پارادوکس انتخاب" نوشته ی "بری شوارتز"، اثری است با عنوان فرعی "آنگاه که آزادی انتخاب، اضطراب می آورد". چه در هنگام خرید، سفارش قهوه، انتخاب یک حرفه ی درازمدت، ثبت نام در دانشگاه، انتخاب یک پزشک، چه در تک تک تصمیمات روزمره، از کوچک تا بزرگ، این مساله به یک امر پیچیده تبدیل شده و علت آن فراوانی در هم شکننده ی انتخاب هایی است که در طول روز به ما تحمیل می شود.
معمولا چنین تصور می شود که انتخاب بیشتر یعنی داشتن گزینه های بهتر و رضایت بیشتر. اما مراقب انتخاب های اضافه باشید؛ بار اضافی انتخاب، باعث می شود که شما تصمیمات خود را حتی پیش از اعمال آن زیر سوال برده، توقعاتتان به طرز غیرواقع بینانه ای بالا برود و شما برای تک تک شکست هایتان، خود را سرزنش نمایید. در درازمدت، این امر می تواند سبب فلج تصمیم گیری، اضطراب و استرس همیشگی شود. در اجتماعی که به شما القا کرده با وجود انتخاب های نامحدود، بهانه ای برای کمتر از عالی بودن وجود ندارد، انتخاب های بیش از اندازه می تواند به افسردگی بالینی منجر شود.
در "پارادوکس انتخاب"، "بری شوارتز" توضیح می دهد که از چه نقطه ای انتخاب ها در سلامت روانی و حسی ما تعیین کننده خواهند بود. او با نگارشی سهل الوصول، گیرا و حکایت وار نشان می دهد که چگونه انفجار چشمگیر انتخاب ها، به جای یک راه حل ، به یک مسئله تبدیل شده است. "بری شوارتز" همچنین نشان می دهد که چگونه وسواس در انتخاب، ما را ترغیب می کند تا به دنبال آنچه حالمان را بدتر می کند باشیم.
"بری شوارتز" در "پارادوکس انتخاب" با ترکیب تحقیقات کنونی در علوم اجتماعی ، پیشنهاد می کند که حذف انتخاب ها می تواند استرس ، اضطراب و مشغله زندگی ما را تا حد زیادی کاهش دهد. وی یازده گام عملی در مورد چگونگی محدود کردن انتخاب ها به تعداد قابل کنترل، تمرکز روی موارد مهم و نادیده گرفتن باقی موارد ارائه می دهد که در نهایت رضایت بیشتری را از انتخاب کردن فراهم می کند.

کتاب پارادوکس انتخاب

باری شوارتز
بِری شوارتس (Barry Schwartz‎) (زادهٔ ۱۵ اوت ۱۹۴۶) روان‌شناس آمریکایی و استاد کالج سوارثمور است. او بیش از چهل سال در کالج سوارثمور روان‌شناسی تدریس کرده‌است. شوارتس نویسندهٔ چندین کتاب از جمله، تناقض انتخاب و چرا کار می‌کنیم می‌باشد. به‌گفتهٔ تد، «شوارتس با مطالعهٔ پیوند میان اقتصاد و روان‌شناسی، دیدی شگفت‌انگیز از زندگی امروزی ارائه می‌کند».او همچنین در کالج سوارثمور به تدریس نظریه اجتماعی و کنش اجتماعی می‌پردازد. از او به&zwn...
نکوداشت های کتاب پارادوکس انتخاب
An insightful study that winningly argues its subtitle.
یک مطالعه ی بصیرتی که پیروزمندانه درباره ی عنوان فرعی خود بحث می کند.
Philadelphia Inquirer Philadelphia Inquirer

The Paradox of Choice is genuine and useful. The book is well-reasoned and solidly researched.
پارادوکس انتخاب، عینی و مفید است. این کتاب کاملا مستدل و دارای پشتوانه ی تحقیقی مستحکم است.
New York Observer

Part research summary, part introductory social sciences tutorial, part self-help guide, this book offers concrete steps on how to reduce stress in decision making.
این کتاب از بخش های مختلف خلاصه تحقیق، آموزش مقدماتی علوم اجتماعی و خود پروری تشکیل شده و گام های مشخصی در مورد چگونگی کاهش استرس در تصمیم گیری ارائه می دهد.
Publishers Weekly Publishers Weekly

Despite a tendency toward highfalutin language , Schwartz has plenty of insightful things to say here about the perils of everyday life.
علی رغم گرایش به زبانی پرطمطراق ، شوارتز در این اثر بینش قابل توجهی درباره خطرات زندگی روزمره ارائه می کند.
Booklist Booklist

قسمت هایی از کتاب پارادوکس انتخاب (لذت متن)
بیش از دو قرن پیش، آدام اسمیت مشاهده کرد که آزادی فردی در انتخاب موجب تضمین حداکثری تولید کارآمد و توزیع کالاهای اجتماعی می شود. یک بازار رقابتی که توسط دولت محدود نشده و مملو از کارآفرینانی است که مشتاق توجه دقیق به نیازها و علایق مشتریان هستند، به طور مطلوبی برابر مشتریان پاسخگو خواهد بود. تولیدکنندگان کالا و فراهم آورندگان خدمات، گوش به زنگ، انعطاف پذیر و رهاشده از قوانین و قیدوبندها، آنچه مشتریان می خواهند را به طور دقیق در اختیار آن ها قرار خواهند داد. انتخاب به همان میزان که دارای ارزش ابزاری است، دارای ارزش دیگری است که شاید مهم تر هم باشد. آزادی در انتخاب دارای ارزشی است که شاید بتوان آن را «ارزش ابرازی» نام نهاد. انتخاب آن چیزی است که ما را قادر می سازد به جهان بگوییم که چه کسی هستیم و به چه چیزی اهمیت می دهیم. این توصیف به همان اندازه نحوه پوشش ما بدیهی و سطحی است. لباس هایی که ما انتخاب می کنیم بیانی عمدی از ذائقه هستند و باهدف ارسال پیام هایی چون «من یک آدم جدی هستم»، «من یک آدم احساسی هستم»، «من ثروتمند هستم» یا «من این را می پوشم چون می خواهم بپوشم و نظر شما برای من مهم نیست» برگزیده می شوند. شما برای ابراز وجود به تعدادی مکفی از انتخاب ها نیاز دارید. این مسئله در سایر جنبه های زندگی تان نیز به عنوان انتخاب کننده صدق می کند. غذایی که می خوریم، خودرویی که می رانیم، خانه هایی که در آن ها زندگی می کنیم، موسیقی که گوش می دهیم، کتاب هایی که می خوانیم، تفریحات ما، مشارکت ما در امور خیریه، تظاهراتی که در آن ها شرکت می کنیم، همه و همه این انتخاب ها یک کارکرد بیانی دارند و اهمیت عملی آن ها مهم نیست.