کتاب دیالکتیک سکولار سازی درباره عقل و دین

The Dialectics of Secularization
کد کتاب : 24109
مترجم :
شابک : 978-6002532152
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 76
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دیالکتیک سکولار سازی درباره عقل و دین اثر یورگن هابرماس

یورگن هابرماس، فیلسوف و جامعه شناس، با این درخواست که «جامعه ی سکولار باید فهم جدیدی از اعتقادهای دینی به دست آورد» موجب شگفتی بسیاری شد. او می پرسد آیا عقل عرفی می تواند شالوده هایی کارآمد را برای دولت قانونی مردم سالار تأمین کند؟ از سوی دیگر یوزف راتزینگر، پاپ بندیکت شانزدهم، به منظور استقرار و تقویت شالوده های اخلاقی دولت، و نیز آنچه «آسیب شناسی های عقل و دین» می نامد، درباره ی اهمیت عقل ناب و دین مشروع بحث می کند. مقالات خردمندانه ی کتاب حاضر نتیجه ی گفتگوی این دو متفکر است که با حمایت آکادمی کاتولیک باواریا برگزار شد.
یوزف راتزینگر، پاپ بندیکت شانزدهم، بیش از بیست و پنج سال تحت نظر پاپ پل دوم، رئیس کنگره ی آموزه ی ایمان و پیش از آن سراسقف شهرهای مونیخ و فرزینگ بود. راتزینگر متألهی مشهور و استاد الهیات جزمی و بنیادی در دانشگاه های بن، مونستر و توبینگن بود. برخی آثار او: «مقدمه ای بر مسیحیت»، «حقیقت و تسامح»، «مسیحیت و بحران کلیساها»، «اصول الهیات کاتولیک» و «خدا و جهان».

کتاب دیالکتیک سکولار سازی درباره عقل و دین

یورگن هابرماس
یورگن هابرماس (Jürgen Habermas) (زاده ۱۸ ژوئن ۱۹۲۹ در دوسلدورف آلمان) از فیلسوفان و نظریه‌پردازان اجتماعی معاصر و وارث مکتب فرانکفورت است که در چارچوب سنت نظریه انتقادی و پراگماتیسم آمریکایی کار می‌کند. او در اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۱ سفری به ایران داشت.تمرکز پژوهش‌های او بر روی شناخت‌شناسی، مدرنیته و تجزیه و تحلیل تحولات اجتماعی جوامع پیشرفته صنعتی سرمایه‌داری و سیاست روز آلمان به ویژه با توجه به نقش رسانه‌های همگانی است. شهرت او بیشتر به ابداع اصطلاح و تز گست...
دسته بندی های کتاب دیالکتیک سکولار سازی درباره عقل و دین