کتاب فلسفه اگزیستانس

Existentialist philosophy
حکمت و فلسفه 6
کد کتاب : 8432
مترجم : لیلا روستایی
شابک : 9786005733334
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب فلسفه اگزیستانس اثر کارل یاسپرس

"فلسفه اگزیستانس" کتابی است به قلم "کارل یاسپرس" که برای نخستین بار به عنوان مجموعه ی سخنرانی هایی که "کارل یاسپرس" در آن ها به عنوان سخنران دعوت شده بود، مکتوب گشت و در قالب یک اثر، توسط آکادمی آلمان فرانکفورت در اختیار خوانندگان و علاقه مندان به ادبیات اگزیستانسیالیستی قرار گرفت. "کارل یاسپرس" ، که نازی ها قبلا او را از مسند استادی اش خود در هایدلبرگ اخراج نموده بودند ، هنگام تهیه و تنظیم این سخنرانی ها به این مساله آگاه بود که احتمالا این آخرین بار خواهد بود که در آلمان سخنرانی خواهد کرد. بنابراین او فرصت را غنیمت شمرده و گزارش نابی از اوضاع فرهنگی و فکری که اگزیستانسیالیسم از آن پدیدار گشت را به همراه چکیده ی مختصر و مفیدی از عقاید فلسفی خویشتن ارائه نمود.

"فلسفه اگزیستانس" به قلم "کارل یاسپرس" کتابی است که در جهان امروز در راستای سه هدف خدمت گزاری می کند: نخست این که رشته های مختلف جنبش اگزیستانسیالیسم را به کانون توجه می رساند. سپس یک نمای کلی از موقعیت فلسفی شخص "کارل یاسپرس" را فراهم می کند و در نهایت نشان می دهد که فلسفه برای اگزیستانسیال بودن و جذابیت نیاز ندارد که غیر منطقی ، ضد علمی ، ژورنالیستی یا موعظه وار باشد. در "فلسفه اگزیستانس" ، "کارل یاسپرس" اصلاحاتی را در دیدگاه معمول نسبت به اگزیستانسیالیسم به عنوان یک فلسفه ی بدبینانه و غیر منطقی عرضه می کند. نویسنده معتقد است که این فلسفه ، به عنوان بخشی از روند اصلی فلسفه ی غرب، شکل و قالبی است که فلسفه در عصر ما به خود گرفته است.

کتاب فلسفه اگزیستانس

کارل یاسپرس
کارل تئودور یاسپرس (۲۳ فوریه ۱۸۸۳–۲۶ فوریه ۱۹۶۹)، روان‌پزشک و فیلسوف اگزیستانسیالیست آلمانی بود.کارل یاسپرس در ۲۲ فوریه ۱۸۸۳ در شهر اولدنبورگ آلمان به دنیا آمد و پسر مدیر یک بانک بود. بعد از پایان دوره دبیرستان، سه نیمسال در دانشگاه هایدلبرگ و مونیخ حقوق خواند و سپس به تحصیل در رشته پزشکی در برلین، گوتینگن و هایدلبرگ مدت پنج سال پرداخت. در سال ۱۹۰۹ دکترای خود را در پزشکی گرفت و در سال ۱۹۱۳ قبل از آغاز جنگ جهانی اول استادیار روانپزشکی دانشگاه هایدلبرگ و در سال ۱۹۲۱ استاد رسمی دانشگا...
نکوداشت های کتاب فلسفه اگزیستانس
The best single volume to introduce existentialism as a total philosopy.
بهترین کتاب تک جلدی برای معرفی اگزیستانسیالیسم به عنوان یک فلسفه کل.
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب فلسفه اگزیستانس (لذت متن)
البته، فلسفه در مقام جست وجوی حقایق اصلی درباره طبیعت، بشر و عالم هستی نیز در میان یونانیان رواج داشت و جزئی از مراقبت نفس به حساب می آمد. همین رویکرد نظری تر بود که منجر به رشد علوم گردید و به جایی رسید که بر آموزش و تعلیم فلسفه در دوران میانه و جدید چیره شد.