کتاب سفری بر آسمان کن

Make a Journey to Heaven
مجموعه کامل نیایش های مولانا در مثنوی معنوی (همراه با ترجمه انگلیسی نیکلسون و نثر روان امروزی اشعار)
کد کتاب : 24544
شابک : 978-9646207547
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 392
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
زبان کتاب : فارسی و انگلیسی
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سفری بر آسمان کن اثر محسن شعبانی

"سفری بر آسمان کن" تالیفی است مشترک از "محسن شعبانی" و "ایرج شهبازی" که به همت انتشارات دوستان به چاپ رسیده و "مجموعه کامل نیایش های مولانا در مثنوی معنوی همراه با ترجمه انگلیسی نیکلسون و نثر روان امروزی اشعار" را در اختیار خوانندگان می گذارد.
این کتاب شامل مجموعه ای از دعاهای مولانا است که پس از مطالعه ی کامل تدوین شده است. به عبارتی می توان با اطمینان معقول ادعا کرد که این مجموعه شامل تمام نیایش های مولانا جلال الدین محمد بلخی در مثنوی معنوی است. قسمت هایی در مثنوی وجود دارد که مولانا با خدا صحبت می کند و از او چیزی می خواهد؛ موارد بسیاری نیز در مثنوی وجود دارد که به نظر می رسد یکی از شخصیت های داستان با شخص دیگری صحبت می کند، اما در سطحی دیگر مشخص می شود که او همان مولانا است که با خدا صحبت می کند، و بنابراین بخش های مختلف مثنوی را می توان از دو جهت مورد بررسی قرار داد: یکی گفت و گوی پرشور بین مولانا و معشوق که فقط و فقط بین آن دوست. و دیگری مکالمه ی بین دو شخصیت در روایتی که آن نیز سخن گفتن مولانا با مشعوق ازلی منتها در قالب شخصیت های داستان است.
"سفری بر آسمان کن" از "محسن شعبانی" و "ایرج شهبازی"، ابتدا شامل طرح مساله ی نیایش و اشاره به دیدگاه مولوی پیرامون آن است و در این راستا، به ضرورت دعا در زندگی انسان، فواید آن، شرایط استجابت، دلیل مستجاب نشدن دعا و افرادی که دعایشان مستجاب می شود، پرداخته می شود. در ادامه به حاجت های والای مولانا در دعاهایش اشاره شده و پس از آن متن و ترجمه ی نیایش ها در کنار بازنویسی آن ها به زبان امروزی، قرار گرفته است.

کتاب سفری بر آسمان کن

دسته بندی های کتاب سفری بر آسمان کن
قسمت هایی از کتاب سفری بر آسمان کن (لذت متن)
از مقدمه ی کتاب: کتاب حاضر دارای 6 بخش است: بخش نخست به پیش گفتاری درباره نیایش اختصاص دارد. در بخش دوم متن شعری نیایش های مولوی در مثنوی و ترجمه انگلیسی آن ها پیش روی خواننده محترم قرار می گیرند. بخش سوم کتاب به بازنویسی شعرها به نثر روان امروزی اختصاص دارد. بخش چهارم کتاب به تعلیقاتی کوتاه در مورد برخی از ابیات نیایش ها اختصاص دارد. در بخش پنجم کتاب فرهنگ واژه ها و تعبیرات نیایش ها قرار می گیرد و بالاخره در بخش ششم کتاب نمایه ای موضوعی قرار دارد.