کتاب خیابان کاتالین

Katalin Street
کد کتاب : 25039
مترجم :
شابک : 978-6226863261
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 368
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1969
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

خیابان کاتالین
Katalin Street
کد کتاب : 25040
مترجم :
شابک : 978-6226203159
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 223
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1969
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب خیابان کاتالین اثر ماگدا سابو

در بوداپست قبل از جنگ سه خانواده در کنار هم در خیابان کاتالین زندگی می کنند ، زندگی آنها کاملا در هم تنیده شده است. چهار فرزند آنها با هم بازی می کنند.
زندگی آنها در سال 1944 با اشغال آلمان توسط نازی ها از هم پاشیده می شود ، که فقط خانواده الکس هستند که زنده می مانند و نجات پیدا می کنند. رژیم پس از جنگ ، آنها را در یک آپارتمان شلوغ مستقر می کند و آنها تلاش می کنند تا با تغییر اجتماعی و سیاسی ، از دست دادن ها و احساس گناهشان بر اثر اخراج والدین هلد و درگذشت هانریت کوچک ، که به آنها سپرده شده بود، کنار بیایند. اما دختربچه زنده مانده است و دقیقا در لحظاتی کلیدی به عنوان شاهد بی صدای قدرت گریز ناپذیر وقایع گذشته، بار دیگر ظاهر می شود.
مگدا سابو در کتاب خیابان کاتالین مانند دیگر رمان هایش از جمله در ، با نگاهی روشن و واضح در مورد شیوه هایی که ما به بخاطر کسانی که دوستشان داریم رنج می کشیم تحقیق می کند. خیابان کاتالین ، که برنده جایزه جایزه Cvennes 2007 برای بهترین رمان اروپا شد ، کتابی آزار دهنده ، غم انگیز و در بعضی مواقع ترسناک و مهیب است ، اما داستان خیابان کاتالین به زیبایی تصور شده و واقعا فراموش نشدنی است.

کتاب خیابان کاتالین


ویژگی های کتاب خیابان کاتالین

برنده ی جایزه ی THE 2018 PEN TRANSLATION PRIZE

ماگدا سابو
ماگدا سابو(5 اکتبر 1917 - 19 نوامبر 2007) رمان نویس مجارستانی بود. او همچنین درام، مقاله مطالعات، خاطرات و شعر می نوشت. او با 42 نشریه و بیش از 30 زبان، بیشترین نویسنده ترجمه شده مجارستانی است.سابو کار نویسندگی خود را به عنوان شاعر آغاز کرد و اولین کتاب شعر خود را به نام Bárány ("بره") در سال 1947 منتشر کرد، که در سال 1949 توسط ویسزا آز emberig ("بازگشت به انسان") دنبال شد. در سال 1949 به او جایزه باگگارتناهدا شد، که بلافاصله پس از آنکه به سابو برچسب دشمن حزب کمونیست زده شد، پس ...
نکوداشت های کتاب خیابان کاتالین
n Katalin Street, the past is never dormant, never settled. The past is an open wound, a life force busily shaping an increasingly bewildering present.
در خیابان کاتالین گذشته هرگز نمی خوابد، هرگز تسویه نمی شود، گذشته یک زخم باز است، زندگی ای که به صورتی اجباری زمان حال فریبنده را شکل می دهد.
The New York Times Book Review

This is the rare book that you’ll finish and want to go right back to the beginning to reread the first two chapters, if only to better understand Irén’s fate
این کتاب از آن کتاب های نادری است که وقتی تمام می شود دوست داری دوباره از فصل اول آن را بخوانی تا سرنوشت ایرین را بهتر بفهمی.
Priyanka Kumar, Santa Fe New Mexican

Katalin Street is a powerful novel about life, death and humanity's elusive sense of place and purpose
خیابان کاتالین رمان قدرتمندی درباره ی زندگی، مرگ و احساس گریز بشر از فضا و هدف است.
Scott Neuffer, Shelf Awareness

قسمت هایی از کتاب خیابان کاتالین (لذت متن)
در عین حال دریافته بودند که تفاوت میان زنده ها و مرده ها صرفا تفاوتی کیفی است، تفاوتی که چندان به حساب نمی آید؛ و پی برده بودند که در زندگی هرکس تنها یک نفر هست که آدم نامش را در لحظه مرگ فریاد می زند.

این را هم فهمیده بودند که پا به سن گذاشتن گذشته را ، گذشته ای که در کودکی و آغاز بلوغشان مشخص و سربسته بود، از آنها گرفته و مثل نامه ای سرگشاده بازش کرده است. هرآنچه تا به حال برایشان اتفاق افتاده بود همچنان به گذشته شان شکل می داد، اما حالا به یکباره اوضاع فرق کرده بود. از زمان چیزی نمانده بود جز لحظاتی به خصوص، از اتفاق های مهم هیچ جز گوشه ای از آنها، از جاهای آشنا فقط پس زمینه ای از تک صحنه ای، و این گونه، در آخر کار، می فهمیدند که از میان همه چیزهایی که تا حالا به زندگی شان شکل داده است تنها یکی دو جا و چند لحظه واقعأ اهمیت دارد.