کتاب فرهنگ پسامدرن

Postmodern culture
کد کتاب : 25532
شابک : 978-9641853220
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 867
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فرهنگ پسامدرن اثر عبدالکریم رشیدیان

"فرهنگ پسامدرن" اثری است به همت "عبدالکریم رشیدیان" که توسط نشر نی در هشتصد و هشت صفحه به انتشار رسیده است. این فرهنگ به وسیله ی مداخل متنوع و گوناگون، برجسته ترین چهره ها، مفاهیم، تئوری ها و اصطلاحات پسامدرن را ارائه می کند و گستره ای که مطالب "فرهنگ پسامدرن" از "عبدالکریم رشیدیان" آن را پوشش می دهند، مسائل متنوعی از جهان فرهنگ و هنر و اندیشه می باشد. این مسائل می تواند حوزه های مختلف ادبی، فلسفی، علوم طبیعی، اجتماعی، هنری، سیاسی، علوم محض، الهیات، روان شناسی، اخلاق، تفکر انتقادی، ایدئولوژی و جنبش های تازه پدیدار شده ی اجتماعی و فکری معاصر را در بر بگیرد. علاوه بر گستره ی وسیع مطالب در "فرهنگ پسامدرن" که به صورت فشرده گردآوری شده اند، این مطالب از عمق و دقت بالایی نیز برخوردار هستند و به این ترتیب مدخل های این فرهنگ، نه تنها برای مخاطبین علاقه مند، بلکه برای دانشجویان و محققین علوم مختلف نیز مناسب باشد و می توانند با بهره بردن از اطلاعات آن، شروعی راحت تر و قابل اطمینان تر برای مطالعه های هدف دار و عمیق داشته باشند.
"عبدالکریم رشیدیان" با اشاره به این مساله که تیمی از افراد زبده، کار گردآوری "فرهنگ پسامدرن" را بر عهده داشته اند، روند نگارش و گردآوری مطالب آن را چیزی بیش از یک دهه تلاش اعلام کرد و تاکید نمود که در این فرهنگ، بیش از طرح نام متفکران کاملا شناخته شده و مشهور، سعی شده تا نام اندیشمندان کمتر مطرح شده را طرح کند. به طور کلی چه از نظر ارائه ی مفهوم و اندیشه و چه از نظر پرداختن به اندیشمند، "عبدالکریم رشیدیان" تلاش کرده تا آنچه تاکنون کمتر در فضای فلسفی کشور به آن پرداخته شده بود را مطرح بنماید.

کتاب فرهنگ پسامدرن

عبدالکریم رشیدیان
عبدالکریم رشیدیان، پژوهشگر حوزه ی فلسفه و مترجم، به سال ۱۳۲۷ در شهر دزفول متولد شد. پس از گذراندن تحصیلات اولیه و گرفتن دیپلم طبیعی در سال ۱۳۴۵، و دریافت مدرک کارشناسی شیمی در سال ۱۳۴۸ راهی فرانسه شد. دوره ی کارشناسی و کارشناسی ارشد فلسفه را در دانشگاه پاریس به اتمام رساند و دکتری فلسفه را در سال ۱۳۵۷ از دانشگاه سوربن دریافت کرد. او در حال حاضر مدرس و عضو هیئت علمی گروه فلسفه ی دانشگاه شهید بهشتی ست.وی در سال ۱۳۸۵ برای تألیف کتاب هوسرل در متن آثارش جایزه ی کتاب سال در حوزه ی فلسفه را دریافت ک...
دسته بندی های کتاب فرهنگ پسامدرن