کتاب بردگی تکنولوژیکی

Technological Slavery
نوشته های گردآوری شده تئودور جان کازینسکی ؛ با مقدمه ای از دکتر دیوید اسکربینا
کد کتاب : 25601
مترجم :
شابک : 978-6222341916
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 370
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب بردگی تکنولوژیکی اثر تئودور جان کازینسکی

تئودور جی.کازینسکی به جرم حمل غیرقانونی، ارسال نامه و استفاده از بمب و در نتیجه کشته شدن سه نفر محکوم شده است. او اکنون در زندان سوپرماکس در فلورانس ، کلرادو به حبس ابد خود می پردازد. کتاب «بردگی تکنولوژیکی» مجموعه ای از نوشته های کازینسکی را شامل می شود. این مجموعه نوشته، به همراه مقدمه ای از دکتر دیوید اسکربینا با ترجمه شاهو صالح توسط نشر روزنه در دسترس مخاطبین فارسی زبان قرار گرفته است.

ایده ها و دیدگاه های ابراز شده توسط کازینسکی قبل و بعد از دستگیری وی موارد مهمی را درباره تحول و آینده جامعه ما مطرح می کند. در کتاب «بردگی تکنولوژیک» برای اولین بار، خواننده با یک گزارش شخصی و بدون سانسور مواجه می شود که فرآیند کار تکنولوژیک را زیر نگاه انتقادی خود در قالبی متفاوت از فلسفه ای نخبه گرا قرار داده است. با رشد زندگی شهرنشینی و از هم پاشیدن نظام فئودالی کم کم نیاز بشر به ابزار های تکنولوژیک بیش از پیش احساس شد.رشد صنعت شکل گرفت و این روند پیشرفت تکنولوژی تا جایی ادامه پیدا که ابزارها جای کارگران را در کارخانه گرفتند و این موجی از بیکاری و فقر را در اشکال جدیدی مسبب شد. در این کتاب نویسنده نگاهی متفاوت به این سیر تحول در نظام اقتصادی و شکل گیری بردگی جدیدی به نام بردگی تکنولوژیک انداخته و آن را مورد نقد قرار داده است.

کتاب بردگی تکنولوژیکی

تئودور جان کازینسکی
تئودور جان "تد" کازینسکی زاده 22 مه ۱۹۴۲ ، که یونابامر نیز خوانده می‌شود، ریاضیدان و آنارشیست آمریکایی ست. او به خاطر نقدهای اجتماعی گسترده‌اش که با صنعت‌گرایی، فناوری مدرن و چپگرایان سیاسی مخالفت می‌کند شناخته می‌شود.او در اورگرین پارک، ایلینوی زاده شد و به عنوان کودکی نابغه بزرگ شد. آی‌کیو او ۱۶۷ بود و چند سال را در مدرسه به‌صورت جهشی خواند. او از سنین پایین در مدارج دانشگاهی پیشرفت کرد. در ۱۶ سالگی وارد دانشگاه هاروارد شد و از آنجا لیسانس گرفت. در هاروارد...
نکوداشت های کتاب بردگی تکنولوژیکی
What the Unabomber did was reprehensible. And he was wrong: Killing people to bring attention to his ideas ended up making most people lock up his ideas, along with him. And it is time for people to read "Industrial Society and its Future",? by convicted serial killer Ted Kaczynski. His work, despite his deeds, deserves a place alongside Brave New World,by Aldous Huxley, and 1984?by George Orwell."
کاری که کازینسکی انجام داد نکوهیده بود. و او اشتباه می کرد: کشتن مردم برای جلب توجه به عقاید او باعث شد که بیشتر افراد عقاید وی را در کنار او قراد دهند و چفت و بسط بزنن. و آیا وقت آن نرسیده است که مردم "جامعه صنعتی و آینده آن" را بخوانند؟ که توسط قاتل زنجیره ای محکوم شده تد کاچینسکی. به رشته تحریر درآمده است. نوشته های او ، با وجود اقداماتش، مستحق جایگاهی در کنار Brave New World ، ساخته Aldous Huxley و 1984 به کار گردانی George Orwell است
Dr. Keith Ablow, Fox News

قسمت هایی از کتاب بردگی تکنولوژیکی (لذت متن)
اگر فکر می کنید دولت بزرگ الان بیش از حد در زندگیتان دخالت می کند، فقط کافی است تا زمانی صبر کنید که ببینید دولت تنظیم ژنتیکی فرزندانتان را شروع می کند. چنین تنظیمی لاجرم پس از به میان آمدن مهندسی ژنتیکی انسان ها در پی خواهد آمد، زیرا مهندسی ژنتیک تنظیم نشده نتایج فاجعه باری به دنبال خواهد داشت.