کتاب عیش پیری و راز دوستی

Two treatises
کد کتاب : 57482
مترجم :
شابک : 978-9645959928
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 127
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : - 44
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

عیش پیری و راز دوستی
Two treatises
دو رساله
کد کتاب : 26461
مترجم :
شابک : 978-6001216176
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 55
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 44 پیش از میلاد
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب عیش پیری و راز دوستی اثر مارکوس تولیوس سیسرون

سیسرون، خطیب و متفکر بزرگ رومی، در یک رساله پیری را به نقل از زمانی که او پس از شکست در برابر حریفی قوی مثل سزار و همچنین در پی مرگ دختر عزیزش در حال سوگواری بود، برای ارامش و آرامش خود پرداخت. او در این رساله به دو جوان از کاتون نامی که نامزد کودکی‌اش للیوس هستند، که در تحمل بارهای پیری به پندگیری نیاز دارند، کمک می‌کند. او مسائلی مرتبط با پیری را مورد بحث قرار داده و نه تنها پیری را ملزم به بی‌کاری و بی‌حاصلی نمی‌سازد، بلکه امید و خوش‌دلی پیران را با یک توضیح دلنشین افزایش می‌دهد.

در این رساله دوستی دو داماد به نام "للیوس" که به خاطر دانایی و خردشان شهیرند، با پدر زن خود در مورد مفهوم دوستی به گفت‌و‌شنود می‌پردازند. سیسرون با واژه‌های پرمعنای للیوس، اهمیت و ویژگی‌های دوستی را بررسی می‌کند. او دوستی را به عنوان بزرگترین عطیه‌ای از خدا معرفی می‌کند و باور دارد که در مقایسه با آن، شناختن رازها و مکالمه با یک دوست نزدیک را به عنوان چیزی خوشایند‌تر ترسیم می‌کند.

کتاب عیش پیری و راز دوستی

مارکوس تولیوس سیسرون
مارکوس تولیوس سیسرون (کیکرو یا چیچرو یا سیسرو) زاده ۱۰۶ پیش از میلاد-درگذشته ۴۳ پیش از میلاد ، خطیب، سیاست‌مدار و فیلسوف معروف رومی بود. وی متولد شهر آرپینو بوده‌است.او از آغاز جوانی ضمن سرودن شعر و ترجمه آثار یونانی، به آموختن فنون نظامی پرداخت و از هفده سالگی در جنگ‌ها شرکت نمود. بعدها دو سال را به سیاحت در مشرق زمین گذراند و در این سفر، فلسفه و علوم ادبی را از دانشمندان زمان فرا گرفت و در سال ۷۷ قبل از میلاد به رم بازگشت.از سال ۶۳ قبل از میلاد وارد صحنه سیاست شد و به مقام کن...