کتاب سیاست

Politics
کد کتاب : 14411
مترجم :
شابک : 978-9644453113
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 506
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 350
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

سیاست
Politics
  • 15 % تخفیف
    255,000 | 216,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نگاه نگاه
    نویسنده:
کد کتاب : 90773
مترجم :
شابک : 978-6222673055
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 455
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 351
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب سیاست اثر ارسطو

عنوان Politics (سیاست) در لغت به معنای "چیزهای مربوط به پولیس (دولت شهر در یونان باستان" است و منشأ کلمه انگلیسی مدرن سیاست است. سیاست ارسطو به هشت کتاب تقسیم شده است که هر کدام به فصل های بعدی تقسیم می شوند. بخش اول شامل کتاب اول درباره خانواده بخش دوم شامل کتاب دوم درباره نظرات افلاطون و نقد حکومت‌های اسپارت و کرت و کارتاژ بخش سوم شامل کتاب سوم درباره قانون اساسی بخش چهارم شامل کتاب‌های چهارم و پنجم درباره دموکراسی جمهوری و علل انقلاب‌ها در حکومت‌ها بخش پنجم شامل کتاب ششم درباره روش تشکیل دموکراسی‌ها و پایداری آنها بخش ششم شامل کتاب‌های هفتم و هشتم درباره حکومت کمال مطلوب است. ارسطو اساس خانواده را طبق تقسیم بندی روابط مردم با هم قرار داده و قدرت را عامل اصلی این تقسیم بندی می‌داند. او خواسته را بخشی از خانواده می‌داند و هنر به دست آوردن خواسته دیگری در خانواده را تدبیر منزل می‌داند. ارسطو فرقی بین روابط قدرت در حکومت و خانواده نمی‌بیند. او هر دو را بر اساس روابط قدرت یکسان بررسی کرده‌است. او کسی را که در یک شهر از احترام و مناصب حکومت بی بهره باشد همچون بیگانه‌ای می‌داند که در آن سکونت اختیار کرده‌است. ارسطو داوری چند دادرس را که بر حکومت قانون متفق اند بهتر از داوری یک دادرس می‌داند. او بقای دموکراسی را به کثرت شهروندان وابسته می‌داند. او سعادت را در درست زیستن می‌داند. او کار را در زندگی فقط محدود به ارتباط با دیگران نمی‌داند.
در پیش گفتار کتاب سیاست اشاره به ناپیوستگی مطالب آن شده‌است. حمید عنایت این کتاب را مانند کتاب مثنوی معنوی مولانا دانسته چون ارسطو کتاب سیاست را از گفتارهای گوناگونی فراهم کرده و به نظر مترجم قصد او گردآوردن آنها در یک مجموعه نبوده‌است.

حمید عنایت در پیش گفتار کتاب سیاست اهمیت آن را در دو مورد می‌داند: یکی آن که روح فلسفه پیشرو زمان ارسطو را منعکس می‌کند و دیگر آن که سرچشمه اصلی اندیشه‌هایی است که تا پایان قرون وسطی بر فلسفه سیاسی غرب اثر گذاشت.

کتاب سیاست

ارسطو
ارسطو، زاده ی 384 و درگذشته ی 322 قبل از میلاد مسیح، از بزرگترین فیلسوفان یونان باستان بود.ارسطو در خانواده ای ثروتمند از اهالی استاگیرا، شهری در شمال یونان، به دنیا آمد. او در 17 سالگی به آکادمی افلاطون در آتن فرستاده شد و 20 سال در آن جا درس خواند و تدریس کرد. ارسطو پس از مرگ افلاطون در سال 347، ناکام از در اختیار گرفتن مدیریت آکادمی، به اسوس در آسیای کوچک رفت و با پایتیاس، خواهرزاده ی فرمانروای وقت، ازدواج کرد. او در سال 343 به دعوت فیلیپ مقدونی، آموزش اسکندر مقدونی را بر عهده گرفت پس از ب...