کتاب متافیزیک

Metaphysics
  • 185,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: حکمت حکمت
    نویسنده:
کد کتاب : 1156
مترجم :
شابک : 978-9649141268
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 526
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 330 BC
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : ---

جزو فهرست برترین آثار فلسفی گودریدز

معرفی کتاب متافیزیک اثر ارسطو

کتاب متافیزیک، اثری فلسفی نوشته ی ارسطو است که در سال 330 پیش از میلاد مسیح به رشته ی تحریر درآمد. این کتاب، حاوی اندیشه های تکامل یافته ی ارسطو در رد دو بینش است: یکی، تئوری افلاطونی که بیان می کند ما تنها بازتابی مبهم از واقعیت را دریافت می کنیم و دیگری، بینشی افراطی که عقیده دارد همه ی فرآیندها در نهایت، مادی هستند. ارسطو در رد این دو نظریه استدلال می کند که واقعیت یا جوهر اشیا در فرم های ملموس و حقیقی آن ها نهفته است و با این گفته، به برخی از عمیق ترین سوالات فلسفی انسان می پردازد: هستی چیست؟ تغییر چگونه ممکن است؟ و آیا برخی چیزها برای وجود داشتن، نیازمند وجود چیزهای دیگری هستند؟ اندیشه های ارزشمند بیان شده در کتاب متافیزیک، تأثیرات ژرف و جاودانی بر تفکرات بعد از ارسطو داشته اند و راه را برای به وجود آمدن یکی از شاخه های اصلی فلسفه ی غرب هموار کردند.

کتاب متافیزیک

ارسطو
ارسطو، زاده ی 384 و درگذشته ی 322 قبل از میلاد مسیح، از بزرگترین فیلسوفان یونان باستان بود.ارسطو در خانواده ای ثروتمند از اهالی استاگیرا، شهری در شمال یونان، به دنیا آمد. او در 17 سالگی به آکادمی افلاطون در آتن فرستاده شد و 20 سال در آن جا درس خواند و تدریس کرد. ارسطو پس از مرگ افلاطون در سال 347، ناکام از در اختیار گرفتن مدیریت آکادمی، به اسوس در آسیای کوچک رفت و با پایتیاس، خواهرزاده ی فرمانروای وقت، ازدواج کرد. او در سال 343 به دعوت فیلیپ مقدونی، آموزش اسکندر مقدونی را بر عهده گرفت پس از ب...
نکوداشت های کتاب متافیزیک
One of the classical Greek foundation-stones of western thought.
یکی از سنگ بناهای کلاسیک و یونانی اندیشه ی غرب.
Barnes & Noble

One of the principal works of Aristotle.
یکی از برجسته ترین آثار ارسطو.
Goodreads

A work of philosophical sophistication and logical rigor.
اثری با خرد فلسفی و دقت منطق-محور.
 Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب متافیزیک (لذت متن)
ارزش نهادن به یک اندیشه بدون پذیرش آن، نشانه ی ذهنی تعلیم دیده است.

معمولا اینگونه است که ما چیزی را می خواهیم چون اعتقاد داریم خوب است و نه اینگونه که باور کنیم چیزی خوب است چون آن را می خواهیم. فکر است که چیزها را آغاز می کند.