کتاب درباره نفس

On the Soul
  • 50,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: حکمت حکمت
    نویسنده:
کد کتاب : 29450
مترجم :
شابک : 978-9645616036
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : -350
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب درباره نفس اثر ارسطو

کتاب «درباره نفس» ارسطو از مهترین آثار فلسفی یونان است اسحق بن حنین آن را به عربی ترجمه کرده و افضل الدین کاشانی تلخیص یکی از شروع آنرا به فارسی ترجمه نموده است.
در اهمیت این کتاب همین بس که در اروپا تا قرون جدید بزرگترین مرجع مطالعه در علم النفس به شمار می رفته و در عالم اسلام نیز هر گونه تحقیقی درباره نفس، لااقل از لحاظ رئوس مطالب، بر آن مبتنی بوده است.
مترجم محترم، کتاب را از ترجمه فرانسوی تریکو، به زبان فارسی برگردانده و حواشی و توضیحاتی که در تریکو به اکثر قطعات آورده است و برای فهم مطالب ضرورت دارد، ترجمه کرده است.
امتیاز دیگر این ترجمه این است کمه با ملحض فارسی افضل الدین کاشانی و همچنین ترجمه قدیم عربی اسحق بن حنین مقابله شده و این ملاحظات به صورت تعلیقات، ضمیمه کتاب گردیده است.

کتاب درباره نفس

ارسطو
ارسطو، زاده ی 384 و درگذشته ی 322 قبل از میلاد مسیح، از بزرگترین فیلسوفان یونان باستان بود.ارسطو در خانواده ای ثروتمند از اهالی استاگیرا، شهری در شمال یونان، به دنیا آمد. او در 17 سالگی به آکادمی افلاطون در آتن فرستاده شد و 20 سال در آن جا درس خواند و تدریس کرد. ارسطو پس از مرگ افلاطون در سال 347، ناکام از در اختیار گرفتن مدیریت آکادمی، به اسوس در آسیای کوچک رفت و با پایتیاس، خواهرزاده ی فرمانروای وقت، ازدواج کرد. او در سال 343 به دعوت فیلیپ مقدونی، آموزش اسکندر مقدونی را بر عهده گرفت پس از ب...