کتاب ضیافت

Symposium
کد کتاب : 7523
مترجم :
شابک : 978-6006687360
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : -385
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

ضیافت
The Symposium
کد کتاب : 1250
مترجم : محمدابراهیم امینی فرد
شابک : 978-964-2575-00-0
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 385 B.C
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب ضیافت اثر افلاطون

کتاب ضیافت، اثری نوشته ی افلاطون است که 385 سال قبل از میلاد مسیح به رشته ی تحریر درآمد. ضیافتی در یونان برپاست. گروهی از متفکرین آتن در بزم میگساری جمع اند و دیدگاه های خود را در مورد عشق مطرح می کنند. در مکالمات آن ها، موضوعاتی چون نقش های جنسیتی، روابط جنسی در جامعه و تعالی غرایز اساسی انسان، بازتاب دارد. این مباحثه زمانی اوج می گیرد که سقراط، استاد افلاطون، دیدگاه های مرسوم زمانه را به چالش می کشد. او مدافع عشقی معنوی است که به تعالی روح انسان می انجامد. در کتاب ضیافت، دیدگاه ها و ایده های متفاوتی درباره ی ماهیت عشق، با مهارتی کم نظیر در هم تنیده شده اند: عشق به عنوان واکنشی به زیبایی، نیرویی کیهانی، انگیزه ای برای کنش های اجتماعی و ابزاری برای تربیت اخلاقی.

کتاب ضیافت


ویژگی های کتاب ضیافت

جزو فهرست برترین آثار فلسفی گودریدز

افلاطون
افلاطون، زاده ی 427 و درگذشته ی 347 پیش از میلاد، فیلسوف برجسته ی یونان باستان بود. او نخستین فیلسوفی است که آثار مکتوبش به جای مانده است. علاوه بر این، بسیاری او را بزرگترین فیلسوف تاریخ می دانند.افلاطون در آتن و در یک خانواده ی قدرتمند سیاسی و اشرافی متولد شد. او از بچگی بسیار تیزهوش بود. پدر افلاطون برای او بهترین معلم موسیقی، فلسفه، ژیمناستیک، و ادبیات را به خدمت گرفت. افلاطون در بیست سالگی برای تکمیل دانسته های خود، شاگرد سقراط شد و این همنشینی و شاگردی به مدت هشت سال ادامه یافت. او در س...
نکوداشت های کتاب ضیافت
One of the greatest works on the nature of love ever written.
یکی از بزرگترین آثاری که تا به حال درباره ی ماهیت عشق نوشته شده است.
Allan Bloom, American philosopher

A fascinating discussion on gender, and human instincts.
گفت و گویی حیرت آور درباره ی جنسیت و غرایز انسانی.
Penguin

A fantastic book.
کتابی شگفت انگیز.
Barnes & Noble

قسمت هایی از کتاب ضیافت (لذت متن)
عشق به بیان ساده همان شوق کامل شدن و در پی کمال بودن است.

هر کس بویی از عشق ببرد، شاعر می شود. عشق است که روح بیگانگی را از ما می گیرد و از روح دوستی و مهر سرشارمان می سازد. اوست که خوش خویی می بخشد و ترش رویی را می زداید. موهبتش، موهبت نیک خواهی است نه کین خواهی و بدخواهی؛ مهر عظیم است. خردمندان را به تأمل و خدایان را به شگفتی وا می دارد. آن که از او محروم است، می طلبدش، و آن که از نعمت درک او برخوردار است چون گنجی عزیزش می دارد.

به رغم آن چه که شما گفتید، عشق اصلا زیبا نیست، بلکه درست بر عکس، عشق در مقابل زیبایی است. عشق در حقیقت «طلب زیبایی» است، و کسی در «طلب» زیبایی می رود که فاقد آن باشد.