کتاب آیسخولوس

Aeschylus
مجموعه آثار
کد کتاب : 1257
مترجم :
شابک : 978-964-185-203-2
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 488
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 472 B.C
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 14
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

جزو فهرست برترین نمایشنامه های گاردین

معرفی کتاب آیسخولوس اثر آیسخولوس

کتاب مجموعه آثار آیسخولوس، اثری است که برترین نمایشنامه های آیسخولوس را گرد هم آورده است. آیسخولوس، اولین نویسنده از سه تراژدی نویس یونان باستان (در کنار سوفوکل و اوریپید) است که نمایشنامه هایشان هنوز هم برای مطالعه و اجرا بر روی صحنه ی تئاتر در دسترس هستند. از او اغلب به عنوان پدر تراژدی نام برده می شود چرا که دانش ما نسبت به این ژانر با آثار او شروع می گردد و اطلاعات موجود درباره ی تراژدی های قبل از آیسخولوس نیز، بر پایه ی استنتاج های برآمده از آثار بر جای مانده از این نمایشنامه نویس بزرگ یونانی شکل گرفته اند. تنها هفت اثر از تعداد تخمینی هفتاد تا نود نمایشنامه ی او از گزند زمان در امان مانده اند؛ البته بخش هایی از نمایشنامه های دیگر او در حد چند جمله و نقل قول وجود دارند و تعداد بیشتری نیز همچنان بر روی پاپیروس مصری کشف می شوند و اطلاعاتی غافلگیرکننده از دوران حرفه ای آیسخولوس به ما می دهند.

کتاب آیسخولوس

آیسخولوس
آیسخولوس یا اِشیل یا اسکیلس، زاده ی سال 525 و درگذشته ی سال 455 پیش از میلاد مسیح، تراژدی نویس یونان باستان بود که به او لقب پدر تراژدی داده اند.آیسخولوس در الوسیس، شهری کوچک در 27 کیلومتری شمال غربی آتن به دنیا آمد. او خانواده ای ثروتمند و مرفه داشت و پدرش، عضو انجمن اشراف آتیکا بود.طبق گفته های تاریخ نگاری به نام پوسانیس، آیسخولوس در جوانی در تاکستان کار می کرد تا این که شبی، دیونیزوس، یکی از خدایان اسطوره ای یونان، به خوابش آمد و به او فرمان داد که به هنر نوپای تراژدی نویسی روی آورد. آیسخو...
نکوداشت های کتاب آیسخولوس
A masterpiece.
شاهکار.
Publishers Weekly Publishers Weekly

Enthralling
حیرت انگیز.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

Recommended.
توصیه می شود.
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب آیسخولوس (لذت متن)
هیچ کس در برابر چنین سیل مردان تاب ایستادگی ندارد. چه سد توانا هم باز ندارد موج شکست ناپذیر دریا را. زیرا که سپاه ایرانی تسخیرناپذیر است و افرادش جنگاورند. با این همه کدام انسان فانی از نیرنگ خدایان رهایی دارد؟

می دانم چیزی که گذشته، گذشته؛ با این حال، قربانی خواهم کرد با این امید که زمان، سرنوشت بهتری را برآورد.

هیچ چیز به جز درد، نمی تواند ما را مجبور به درک چیزی کند که نمی خواهیم درکش کنیم.