کتاب هنری پنجم

Henry V
کد کتاب : 1263
مترجم :
شابک : 978-600-376-170-4
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1599
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

هنری پنجم
Henry V
کد کتاب : 4097
مترجم :
شابک : 9789643415334
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 205
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1599
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هنری پنجم اثر ویلیام شکسپیر

کتاب هِنری پنجم، نمایشنامه ای تاریخی نوشته ی ویلیام شکسپیر است که در سال 1599 به رشته ی تحریر درآمد. این نمایشنامه، داستان پادشاه انگلستان، هِنری پنجم را روایت می کند و بر رویدادهای قبل و بعد از نبرد آزینکورت در خلال جنگ صدساله ی میان انگلستان و فرانسه تمرکز دارد. کتاب هنری پنجم، شناخته شده ترین نمایشنامه ی شکسپیر درباره ی جنگ است و بخش هایی از این داستان، به ستایش و تجلیل از جنگاوری اختصاص دارد؛ به خصوص بخش های مربوط به همسرایان و صحبت های هِنری با هدف تشویق نیروهایش برای جان فشانی در نبرد. اما علاوه بر این ها، سربازانی را ملاقات می کنیم که به امید کسب غنیمت به جنگ می روند و با اسقفانی آشنا می شویم که برای به تعویق انداختن تصویب لایحه ی گرفتن مالیات از کلیسا، در طبل جنگ می کوبند و آتش نبرد را شعله ور می سازند. کتاب هِنری پنجم، اثری ارزشمند است که هزینه های جانی و شوکه کننده ی جنگ را به انسان ها یادآور می شود.

کتاب هنری پنجم


ویژگی های کتاب هنری پنجم

جزو فهرست برترین نمایشنامه های گاردین

فیلم هایی بر اساس این کتاب در سال های مختلف ساخته شده است.

ویلیام شکسپیر
ویلیام شکسپیر، زاده ی سال 1564 و درگذشته ی سال 1616 میلادی، شاعر و نمایشنامه نویس انگلیسی بود. بسیاری او را بزرگترین نویسنده در زبان انگلیسی دانسته اند.شکسپیر در 26 آوریل 1564 در شهر استراتفورد در انگلستان غسل تعمید داده شد. شهرت او به عنوان شاعر، نویسنده، بازیگر و نمایشنامه نویس منحصر به فرد است و برخی او را بزرگترین نمایشنامه نویس تاریخ می دانند. با این حال، بسیاری از حقایق زندگی او مبهم است. پدرش از صاحب منصبان دیوانی بود که گویا بعدها با مشکلات مالی مواجه شد و مادرش، فرزند زمین داری نسبتا...
نکوداشت های کتاب هنری پنجم
Brilliant.
درخشان.
Barnes & Noble

One of Shakespeare's greatest plays.
یکی از برجسته ترین نمایشنامه های شکسپیر.
Washington Examiner

It represents the culmination of Shakespeare’s art as a writer of historical drama.
این اثر نشان دهنده ی اوج هنر شکسپیر به عنوان نویسنده ی نمایشنامه ای تاریخی است.
Penguin

قسمت هایی از کتاب هنری پنجم (لذت متن)
کنتربری: عالی جناب؛ به عرض برسانم، که اینک بر همان لایحه ای پای فشرده می شود که در یازدهمین سال شهریاری پادشاه پیشین احتمال می رفت که، ضد ما، از تصویب بگذرد، و در واقع از تصویب نیز گذشت؛ اما زمانه ی پرآشوب و ناآرام، آن را از دور بحث بیشتر بیرون راند. الی: اما، عالی جناب، چگونه باید در برابر آن بایستیم؟ کنتربری: در این خصوص باید اندیشید. ضد ما اگر از تصویب بگذرد بخش بزرگی از اموالمان از دست می رود؛ زیرا تمام آن زمین هایی را که مومنان از طریق وصیت به کلیسا بخشیده اند، از ما خواهند ستاند.

همه چیز آماده است، اگر ذهنمان هم آماده باشد.

بگذار زندگی کوتاه باشد، در غیر این صورت، ننگ و بی آبرویی، بیش از اندازه دراز خواهد شد.