کتاب هراس

Horace
کد کتاب : 1289
مترجم :
شابک : 978-600-121-543-8
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 91
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1640
نوع جلد : جلد نرم
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

جزو فهرست برترین نمایشنامه های گاردین

معرفی کتاب هراس اثر پیر کورنی

کتاب هُراس، نمایشنامه ای نوشته ی پیر کورنی است که نخستین بار در سال 1640 به نمایش درآمد. داستان این نمایشنامه در رم و در اتمسفری از صلح و خوشبختی آغاز می شود. خانواده ی رُمیِ هوراتی با خانواده ی الباییِ کوراتی متحد شده اند و هُراس جوان با زنی اهل البا به نام سابین ازداوج کرده که برادرش، کوریاس، با خواهر هُراس، یعنی کامیل، پیمان ازدواج بسته است. اما جنگی که میان این دو شهر شعله ور می شود، آرامش و اتحاد موجود را نابود می کند. هر یک از این دو شهر به منظور پایان دادن به نبرد، سه قهرمان را مشخص می کنند تا با جنگیدن با یکدیگر، پیروز نهایی را مشخص کنند. اما دست سرنوشت، سه برادر از خانواده ی هوراتی را در مقابل سه برادر از خانواده ی کوراتی قرار می دهد. دوستان گذشته، دوباره خود را در مقابل یکدیگر می بینند و هر یک برای پیروزی در جنگ، دلیلی منحصر به فرد دارند. سرنوشت این جنگ خونین چه خواهد شد؟

کتاب هراس

پیر کورنی
پیر کورنی، زاده ی 6 ژوئن 1606 و درگذشته ی 1 اکتبر 1684، نمایشنامه نویس فرانسوی بود.کورنی، فرزند ارشد خانواده ای ثروتمند از فرمانداران روآن بود و از کودکی با اعتقادات فرقه ی مذهبی انجمن عیسی تربیت شد. او در سال 1628 به تحصیل حقوق روی آورد ولی مدتی بعد در وکالت با عدم موفقیت رو به رو شد. کورنی یک سال بعد، طی یک شکست عشقی، اولین کمدی خود را نوشت که در پاریس به موفقیت رسید. او در همین سال در پاریس ساکن شد و به نوشتن نمایشنامه پرداخت و در مدت کوتاهی به یکی از برترین درام نویسان فرانسه تبدیل شد. کم...
نکوداشت های کتاب هراس
A dark play that speaks directly to our own time.
نمایشنامه ای تاریک که مستقیما با زمانه ی ما سخن می گوید.
Goodreads

Stunning.
خیره کننده.
Barnes & Noble

Magnificent.
باشکوه.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب هراس (لذت متن)
دردم را دریاب و در بیتابی ام به دیده ی انصاف بنگر، چه در بدبختی های بزرگ از رنج و اندوه گریز نیست، چون آدمی فرود آمدن این گونه توفان ها را بر خود نزدیک بیند، استوارترین عزم دستخوش سستی گردد.

هر چند روانم از این درماندگی سخت نگران است، اما پریشانی دل را به آب دیده راه نیست، و با آن که گاه از سینه آهی بر آسمان می رود، پرتوی پایداری همچنان از دیدگانم می درخشد.