کتاب خطابه

Rhetoric
  • 140,000 تومان
  • به زودی 🙄
  • انتشارات: هرمس هرمس
    نویسنده:
کد کتاب : 34451
مترجم :
شابک : 978-9643638580
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 444
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 350BC
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خطابه اثر ارسطو


ارسطو از فیلسوفان یونان باستان بود. او یکی از مهم‌ترین فیلسوفان غربی به حساب می‌آید. ارسطو همچنین اولین زیست‌شناس بزرگ اروپایی نیز بوده‌است. در هجده سالگی به آکادمی افلاطون راه یافت و به مدت بیست سال در مکتب افلاطون، یعنی آکادمی ، دانش و علوم آموخت؛ وی در مدت کم، چنان پیشرفتی در علوم نظری کرد که افلاطون به وی لقب علم داد. او به مدت ۴ سال، آموزگار اسکندر مقدونی بود. نوشته‌های او در زمینه‌ها و رشته‌های گوناگون، از جمله: فیزیک، متافیزیک، اختر شناسی، شعر، ادبیات، زیست‌شناسی، منطق، علم بیان، سیاست، دولت و اخلاق بوده‌اند. ارسطو به همراه سقراط و افلاطون از اثرگذارترین و بزرگ‌ترین فیلسوفان یونان باستان بوده‌است که به همین دلیل، به «معلم اول»، ملقب شده‌است. ارسطو فلسفه را با عنوان «دانش هستی» تعریف می‌کرد.
خطابه ی ارسطو یک رساله یونان باستان در مورد هنر متقاعدسازی است که قدمت آن به قرن چهارم قبل از میلاد می رسد. خطابه مشتمل بر سه کتاب است. کتاب اول یک مرور کلی ارائه می دهد، اهداف بلاغت و یک تعریف کاربردی را ارائه می دهد. همچنین بحث مفصلی از زمینه ها و انواع اصلی بلاغت ارائه می دهد. کتاب دوم به تفصیل سه وسیله متقاعدسازی را که یک سخنور باید بر آنها تکیه کند، مورد بحث قرار می‌دهد: ابزارهایی که مبتنی بر اعتبار (روح)، احساسات و روان‌شناسی مخاطب (پاتوس)، و الگوهای استدلال (لوگوس) هستند. کتاب سوم عناصر سبک (انتخاب کلمه، استعاره و ساختار جمله) و چینش (سازمان) را معرفی می کند. به تحویل تا حدودی توجه می شود، ولی عموما خواننده برای اطلاع بیشتر در این زمینه به شعرشناسی ارجاع داده می شود.
بسیاری از فصل‌های کتاب اول بلاغت ارسطو، بحث‌های مختلف مشورتی در فرهنگ آتن را پوشش می‌دهد.

کتاب خطابه

ارسطو
ارسطو، زاده ی 384 و درگذشته ی 322 قبل از میلاد مسیح، از بزرگترین فیلسوفان یونان باستان بود.ارسطو در خانواده ای ثروتمند از اهالی استاگیرا، شهری در شمال یونان، به دنیا آمد. او در 17 سالگی به آکادمی افلاطون در آتن فرستاده شد و 20 سال در آن جا درس خواند و تدریس کرد. ارسطو پس از مرگ افلاطون در سال 347، ناکام از در اختیار گرفتن مدیریت آکادمی، به اسوس در آسیای کوچک رفت و با پایتیاس، خواهرزاده ی فرمانروای وقت، ازدواج کرد. او در سال 343 به دعوت فیلیپ مقدونی، آموزش اسکندر مقدونی را بر عهده گرفت پس از ب...