کتاب پاره نوشته های پیشاسقراطی

The Texts of Early Greek Philosophy: The Complete Fragments and Selected Testimonies of the Major Presocratics
کد کتاب : 26536
مترجم :
شابک : 978-9640020593
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 823
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب پاره نوشته های پیشاسقراطی اثر دانیل دبلیو. گراهام

این کتاب « پاره نوشته های پیشاسقراطی» در یک منبع دو بخشی به خوانندگان امکان دسترسی آسان به زبان و اندیشه متفکران پیشاکراتیک را می دهد. همچنین این امکان را فراهم می آورد که پاره نوشته های گذشته را به طور مداوم به همراه تفسیرهایی از منظر های مختلف در یک مجموعه بخوانند.

این کتاب شامل بخشهای کامل و مجموعه سخاوتمندانه ای از نوشته های بیست متفکر برجسته پیشا سقراطی از جمله کیهان شناسان ، هستی شناسان و سوفسطائیان است.

متون در فصلهایی توسط نویسنده به ترتیب تقویمی گروه بندی شده اند ، که مقدمه ای مختصر و کتابشناسی به روز پیش از آنها ارائه می شود و شرح مختصری نیز به دنبال آنها ارائه می شود. در این کتاب قرائت های مختلف قابل توجهی ذکر شده است.

دانیل د. گراهام نویسنده این کتاب استاد فلسفه فلسفه در دانشگاه بریگهام یانگ است. او نویسنده کتابی مهم راجع به ارسطو است. او همچنین ویراستار مقالات جمع آوری شده در مورد فلسفه باستان گریگوری ولاستوس ، مطالعات در فلسفه یونان (2 جلد ، 1995) ؛ مترجم و مفسر ارسطو: فیزیک ، کتاب هشتم (1999) و نویسنده توضیح کیهان: سنت یونی فلسفه علمی (2006) است.

کتاب پاره نوشته های پیشاسقراطی

دسته بندی های کتاب پاره نوشته های پیشاسقراطی
نکوداشت های کتاب پاره نوشته های پیشاسقراطی
'The two-volume Texts of Early Greek Philosophy ... edited and presented by Daniel W. Graham, are a monumental but accessible feat. Here, in a finely printed and bilingual version, are the hours of morning in Western thought. Once Parmenides equated thought and being, the long journey had begun.
این کتاب که توسط دانیل د. گراهام ویرایش و ارائه شده است ، یک شاهکار برجسته در دسترس است.
Times Literary Supplement Times Literary Supplement

قسمت هایی از کتاب پاره نوشته های پیشاسقراطی (لذت متن)
به دامن گواهی شنیده های باستانی شویم. همه تاریخ فلسفه تا اندازه ای درگیر گونه ای بازسازی کردن است. در مورد طالس، باید بازسازی مان را بر مدارک سست بنا کنیم، با این همه در پایان هرچه برگزینیم، باید راه را باز بگذاریم تا شهرت او بتواند از دست آوردهای اصلی اش که نزد هم عصرانش چشمگیر بودند، فراتر برود.

گواه ها درباره طالس پیوندهایی با مصر دارند. اینکه طالس به مصر رفته، به تمامی پذیرفتنی است، با فرض اینکه شهروندان زادگاه طالس در دلتای رود نیل، شاید در | زمان زندگی طالس، مهاجرنشین نانوکراتیس را بنا کرده اند. (استرابون، جغرافیاء ۱۷٫۱٫۱۸). ارجاع ها به نظریه او در باب طغیان های رود نیل، کهن و به نظر من گیرا هستند، بر پایه این نظریه، بادهای سالانه ای که در نواحی مدیترانه ای می وزد، رود نیل را عقب می رانند. در اینجا نظریه طبیعی نابی بر پایه همبستگی با اوضاع آب و هوایی داریم که تلاش می کند یک پدیده ویژه را توضیح دهد که مصری ها آن را به یکی از ایزدان رود نسبت می دادند. این گونه ای از نظریه است که اندیشمندان | یونانی از طالس به این سودر گزارش رویدادهای ورای زمین، روی زمین، و زیر زمین پیش نهاده اند، گونه ای تبیین علمی آغازین از رویدادهایی که تا آن زمان شگفت و کلان دانسته می شدند. در این مورد داده ها از مصر آمده اند، ولی خود نظریه ویژه | یونان است

در این میان بابلی ها برای دست کم یک هزاره یافته های دقیقی در باب کرات آسمانی گزارش کرده اند، و گنجینه گزارشات آنها در آسیای صغیریافت شده است. در زمان طالس کاهنان بابلی کم کم داشتند در پیشگویی زمانی که ماه و خورشید می گیرند، توانا می شدند. آنها در اصل ستاره شناسانی بودند که می خواستند نشانه های نیک" را از آسمان ها پیش بینی کنند که در برابر گونه های ویژه ای از بلایا پشتیبان انسان باشند. چشمگیرترین پیروزی طالس پیش بینی گرفتگی ۲۸ مه سال ۵۸۵ پیش از میلاد است، پیش گویی ای که گویا در یک جشن سالیانه یونانی های ابوئیایی رخ داده است.