کتاب تاریخچه ی تراکتورها به اوکراینی

A short history of tractors in Ukrainian
کد کتاب : 61496
مترجم :
شابک : 978-6227280401‬‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 312
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

تاریخچه مختصر تراکتورها در اوکراین
A Short History of Tractors in Ukrainian
کد کتاب : 27022
مترجم :

شابک : 978-6222010300
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 384
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخچه مختصر تراکتورها در اوکراین اثر مارینا لویتسکا

دومین کشور بزرگ اروپا و آخرین محل اسکان دائمی قوم عجیب و غریب سکاها یعنی همان‌ها که کوروش هخامنشی را کشتند، اوکراین است! کشوری که مشهور است مردمانش با خشمی که از استالین داشتند، به عکس همه‌ی اروپا از ارتش اشغالگر هیتلر به گرمی استقبال کردند! پس از جنگ جهانی دوم نیز بخشی از شوروی بودند و پس از فروپاشی شوروی هم استقلالشان با استقلال همسایه‌ی بزرگ و مشهورشان یعنی لهستان خیلی فرق می‌کرد و به همین دلیل هرچه دیگران پیش می‌رفتند آن‌ها عقب می‌نشستند و در سه دهه بارها انقلاب‌ و شورش و کشتار و جنگ تجربه کردند که آخرینش به جدایی شبه‌جزیره‌ی کریمه و پیوستنش به روسیه – شوروی پسین - به خواست خود مردمش بود. به زبان بهتر، به نظر می‌رسد اوکراینی‌ها به غلتیدن در آغوش این قدرت و آن قدرت به اقتضای زمانه، علاقه‌مندند! کتاب «تاریخچه‌ی تراکتورها به اوکراینی» داستان همین ماجراهای اوکراینی‌ها در قرن گذشته است که سروته بحثش با حضور یکی از همان زنان زیباروی بلوند اوکراینی – نیازی به توضیح نیست که اوکراین شهره است به همین زیبارویانش که یکی‌شان سرکار خانم یولیا ولودیمیریونا تیموشنکو هم نخست وزیری کرده‌اند و هم رهبر انقلاب نارنجی بوده‌اند – در زندگی مرد بیوه‌ی هشتادواندی ساله‌ای روایت می‌شود! این والنتینای خوشگل 36 ساله که عنان قلب و زندگی پیرمرد زن‌مرده‌‌ای را به دست گرفته، با سر پرشوری که دارد، موانع بزرگی پیش روی دارد که مهم‌ترینش دو دختر آن پیرمرد مفلوک عاشق است. اتحاد آن دو دختر علیه والنتیناست که زیباروی اوکراینی را وادار می‌کند نقب‌هایی به دل سیاه‌ترین روزهای تاریخ این مردم بزند و ضمن واکاوی هرچه عمری همه ازآن فراری بوده‌اند، بررسی جامع و کاملی از تاریخچه‌ی تراکتورها به اوکراینی انجام دهد که بدون قطع برای خوانندگان رمانی که خانم مارینا لویتسکا نوشته، مفید و موثر خواهد بود.

کتاب تاریخچه مختصر تراکتورها در اوکراین


ویژگی های کتاب تاریخچه مختصر تراکتورها در اوکراین

برنده ی جایزه ی ساگا 2005

برنده جایزه اوری من وودهاوس سال 2005

نامزد دریافت جایزه ی من بوکر و اورنج در سال 2005

نکوداشت های کتاب تاریخچه مختصر تراکتورها در اوکراین
Charming, poignantly funny.
جذاب و بسیار خنده دار.
Washington Post Book World Washington Post Book World

Lewycka is a writer with a fundamentally optimistic vision of the future and a healthy curiosity about the past.
لویتسکا نویسنده ای است که دیدگاهی اساسا خوش بینانه در مورد آینده و دیدگاهی سالم در مورد گذشته دارد.
Chicago Tribune Chicago Tribune

A ride that, despite the bumps and curves in the road, never feels anything less than jaunty
سفری که با وجود دست اندازها و انحناهای موجود در جاده ، هرگز به شما حسی جز سرخوشی نمی دهد.
Los Angeles Times Los Angeles Times

قسمت هایی از کتاب تاریخچه مختصر تراکتورها در اوکراین (لذت متن)
دو سال بعد از اینکه مادرم از دنیا رفت، فیل بابای هشتاد و چهار ساله ام باد هندوستان کرد و عاشق و دلباخته ی زیبارویی اوکراینی شد: سی و شش ساله، بلوند، جذاب و البته مطلقه. زنی که مثل أجل معلق سررسید و درست عین نارنجک، وسط زندگی مان ترکید و کند و کثافت خاطرات مزخرفمان را از ته برکه ی آرام خانواده دوباره به سطح آب آورد و لگدی حواله ی ارواح رفتگان خاندان کرد همه چیز از یک تماس تلفنی شروع شد. پدرم با صدایی هیجان زده و لرزان از آن سوی خط می گوید: - خبرای خوب نادژدا دارم زن میگیرم.

زن بالغ وجودم مهربان است و سخت نمی گیرد و پیش خودش می گوید چقدر آخرین شعله های عشق در این سن و سال زیباست. اما دخترک وجودم به شدت عصبانی است و در سرم فریاد می زند که ای بابای خائن، پیر سگ، هنوز دو سال هم از فوت مامان نگذشته. هم عصبانی ام و هم کنجکاو. برای دیدن این زن لحظه شماری می کنم. زنی که دارد جای مامان را غصب می کند. - به نظر که خیلی خوبه بابا کی میتونم ببینمش؟ . خب معلومها بعد از اینکه زنم شد. - به نظرت بهتر نیست قبلش با هم آشنا شیم؟ - برای چی؟ تو که نمی خوای باهاش ازدواج کنی.

فکر همه چیز را کرده. خانم گیس طلایی همزمان با گذر عمر بابا و پیرتر شدنش، او را تر و خشک می کند. پیرمرد هم بسقفی می شود بر سر این مطلقهی اوکراینی و پسرش، و تا زمان یافتن یک شغل درست ودرمان برای خانم، مقرری ناچیزش را هم با او قسمت می کند. پسرشاخ شمشادش هم که فوق العاده با استعداد و نابغه است، پیانو مینوازد و از تحصیلات خوب در سیستم آموزشی بریتانیا بهره مند می شود.