کتاب پرونده انگشت ژنرال

Case of the General's Thumb
کد کتاب : 143412
مترجم :
شابک : 978-6226513999
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 28 شهریور

معرفی کتاب پرونده انگشت ژنرال اثر آندری کورکف

«پرونده انگشت ژنرال» کتابی نوشته آندری کورکف نویسنده اوکراینی است. این اثر در دسته ادبیات فانتزی و کمدی با بن مایه ای سیاسی تقسیم بندی می شود. این کتاب که رمانی کمدی و پرتعلیق است به جدالی پایان ناپذیر میان دو دستگاه امنیتی می پردازد که در پی یافتن راز قتل ژنرالی بلندپایه هستند. در این نبرد آن ها پس از دخالت های پی در پی در کار یکدیگر مجبور هستند با گروه های مخفی و سری که در پرونده قتل ژنرال نقش دارند هم کبارزه کنند.
داستان «پرونده انگشت ژنرال» از جایی آغاز می شود که ژنرالی برجسته به قتل می رسد. جسد او در حالی که به بالونی تبلیغاتی متصل شده پیدا می شود. بالون در رودخانه ای فرود می آید و کارآگاهان جسد را از بالون جدا می کنند و در بازرسی انجام شده از پیکر ژنرال معلوم می شود که انگشت شست دست ژنرال قطع شده است. ابتدا تصور بر این است که غازهای وحشی رودخانه انگشت را قطع کرده و خورده اند. از اداره پلیس ستوان ویکتور اسلوتسکی برای تحقیق درباره ماجرا فرستاده می شود. نیک تسنسکی هم افسر کا گ ب برای پی بردن به راز قتل ژنرال و انگشت قطع شده اش مامور می شود. آن ها تحقیقات خود را بدون اطلاع یکدیگر آغاز می کنند، اما زمان زیادی طول نمی کشد که متوجه حضور یکدیگر می شوند و تحقیقات آن دو برای حل معمای پرونده اتفاقات متعددی را رقم می زند و مجموعه ای از کمدی اشتباهات آغاز می‌شوند. زیرا گرچه آن دو در ابتدا نمی دانند اما ماجرای قتل ژنرال پیچیده تر از جنایتی ساده است و نبردی عجیب بین سرویس‌های مخفی روسیه و اوکراین در جریان است تا راز قتل ژنرال و انگشت گمشده اش مخفی بماند و کسی به راز قتل ژنرال پی نبرد.

کتاب پرونده انگشت ژنرال

آندری کورکف
آندری کورکف، زاده ی 23 آپریل 1961، نویسنده ای اوکراینی است. کورکف از مؤسسه ی زبان های خارجی در شهر کی یف فارغ التحصیل شد و مترجمی زبان ژاپنی را نیز آموخت. اولین رمان او دو هفته قبل از سقوط اتحاد جماهیر شوروی به چاپ رسید.او یک رمان نویس و متفکر مستقلی است که به روسی می نویسد. وی نویسنده 19 رمان از جمله پرفروش ترین آنها به نام مرگ و پنگوئن ، 9 کتاب برای کودکان و حدود 20 فیلمنامه مستند ، داستانی و فیلم تلویزیونی است. کار وی در حال حاضر به 37 زبان ، از جمله انگلیسی ، ژاپنی ، فرانسوی ، آلمانی ، ای...