کتاب برخورد با مشکلات خواب کودکان

Keys to Children's Sleep Problems
(کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان)
کد کتاب : 28926
مترجم :
شابک : 978-9646181786
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 190
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب برخورد با مشکلات خواب کودکان اثر سوزان ای گاتلیب

زمان خواب، هم می تواند زمانی گرم و دلچسب برای نزدیکی افراد خانواده، و هم ممکن است وحشتناک ترین بخش طی شبانه روز باشد. این کتاب به والدین کمک می کند تا با نحوه خواب کودکان آشنا شوند و بتوانند مشکلات شایع خواب آنها را برطرف سازند.
اولین مرحله، آشنایی با الگوهای خواب طبیعی است. بخش یک شامل فصلهایی است که رفتار خواب کودک را از طفولیت تا سن مدرسه دنبال می کند. هر فصل به نکات مهمی از مهارتهای حرکتی، تکلم و تفکر کودک می پردازد که ممکن است بر خواب کودک تأثیر گذارد. مشکلات شایع هر سن نیز توصیف شده است تا والدین بتوانند آنها را پیش بینی کنند و برای برطرف ساختن آنها برنامه ریزی نمایند.
بهترین روش برخورد با مشکل خواب کودک، پیشگیری است، که محور اصلی بخش دو را تشکیل می دهد. این بخش بر نحوه برنامه ریزی روزانه، تشخیص خستگی و مهیا ساختن محیطی که کیفیت خواب کودک را بهبود ببخشد، تکیه می کند. والدین باید با مزایای برنامه ریزی آشنا شوند و فرصتی برای بررسی برنامه های خلاقانه در این مورد داشته باشند.
والدین نباید دست روی دست بگذارند و منتظر بمانند تا مشکلات خودبه خود رفع شوند. در بخش سه - برخورد با مشکلات خواب کودک - والدین با مطالعه موارد حقیقی از ابتدای بروز مشکل تا راه حل نهایی، با علل و نحوه کنترل آن آشنا می شوند. با شناختی که والدین با مطالعه این بخش به دست می آورند می توانند با درک بهتر و اعتماد و آگاهی بیشتر با مشکل فرزند خود روبرو شوند.
بخش چهارم به اختلالات خواب می پردازد. این اختلالات از جمله مشکلات خواب تلقی می شوند، زیرا ریشه در ساختار واقعی یا کیفیت خود خواب دارند. بی خوابی، ترسهای شبانه، خوابگردی یا خواب گفتاری، شب ادراری و ایست تنفسی موضوعهایی هستند که در بخش چهار مورد بررسی قرار می گیرند و مفصلا به تشریح و درمان این شرایط پرداخته می شود.

کتاب برخورد با مشکلات خواب کودکان