کتاب نگارش فیلمنامه ی اقتباسی

The Art of Adaptation
کد کتاب : 29270
مترجم :
شابک : 978-9644484025
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 381
سال انتشار شمسی : 1388
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نگارش فیلمنامه ی اقتباسی اثر لیندا سیگر

اقتباس‌ها مدت‌هاست که پایه اصلی هالیوود و شبکه‌های تلویزیونی بوده است. در واقع، اکثر فیلم‌های برنده جایزه اسکار و امی اقتباسی از رمان‌ها، نمایشنامه‌ها یا داستان‌های واقعی بوده‌اند. لیندا سیگر، نویسنده دو کتاب تحسین شده در مورد فیلمنامه نویسی، اکنون یک کتاب راهنمای جامع برای فیلمنامه نویسان، تهیه کنندگان و کارگردانانی که می خواهند با موفقیت مطالب تخیلی یا واقعی را به فیلم تبدیل کنند، ارائه می دهد. سگر می گوید که چگونه مطالب منبع را تجزیه و تحلیل کنیم تا بفهمیم چرا برخی از آنها در برابر انطباق مقاومت می کنند. سپس روش‌های عملی برای ترجمه داستان، شخصیت‌ها، مضامین و سبک به فیلم ارائه می‌دهد. بخش پایانی اطلاعات ضروری در مورد چگونگی تطبیق مطالب و نحوه محافظت قانونی از خود را شرح می دهد.
دکتر لیندا سیگر از زمان کالج به بررسی ادغام معنویت و خلاقیت پرداخته است. او این کاوش را در دوران تحصیل خود در دانشگاه نورث وسترن ادامه داد، جایی که مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته نمایش دریافت کرد. برای مطالعه بیشتر او بعدا مدرک کارشناسی ارشد خود را در الهیات فمینیستی دریافت کرد که درک او از هنر را در جامعه گسترش داد.
لیندا نویسنده سی کتاب است، از جمله چندین کتاب که چندین نسخه دارند. او پرکارترین نویسنده در زمینه فیلمنامه نویسی است. او در سال 1981 بر اساس پروژه پایان نامه دکتری خود، حرفه مشاوره فیلمنامه را ایجاد و تعریف کرد. او در مورد بیش از 2500 فیلمنامه از 6 قاره مشورت کرده است. لیندا مشاور فیلم موفقیت‌آمیز پیتر جکسون، مرده مغزی، و فیلم موفقیت‌آمیز رولاند امریش، سرباز جهانی بود.

کتاب نگارش فیلمنامه ی اقتباسی

لیندا سیگر
لیندا سیگر (زاده 27 اوت 1945) نویسنده آمریکایی و مشاور فیلمنامه نویسی است. او بیشتر به خاطر کتابهایش در زمینه فیلمنامه نویسی شناخته شده است.سیگر در پشتیگو، ویسکانسین بزرگ شد. وی مدرک کارشناسی ارشد را از کالج کلرادو در سال 1967 دریافت کرد. در سال 1973 مدرک کارشناسی ارشد را از مدرسه اقیانوس آرام دین در دین و هنر دریافت کرد، و یک مدرک دکترای درام و الهیات را از Graduate Theological Union در سال 1976 دریافت کرد.سیگر نویسنده چندین کتاب با موضوع فیلمنامه نویسی است. او همچنین به عنوان مشاور فیلمنامه...
نکوداشت های کتاب نگارش فیلمنامه ی اقتباسی
Should be required reading...clear, thorough, and extremely helpful. I highly recommend it.
من آن را به شدت توصیه می کنم.
Richard Zanuck

Once you have a piece of source material, adapting it for film seems simple. It isn't--as we have all learned. But it will be easier in the future, thanks to Linda Seger's comprehensive and artful book.
هنگامی که یک قطعه از منبع را دارید، تطبیق آن برای فیلم ساده به نظر می رسد. اینطور نیست - همانطور که همه ما آموخته ایم. اما به لطف کتاب جامع و هنرمندانه لیندا سیگر در آینده آسان تر خواهد بود.
Stan Margulies

قسمت هایی از کتاب نگارش فیلمنامه ی اقتباسی (لذت متن)