کتاب مفاهیم پنهان در فیلمنامه

Writing Subtext
(آنچه در زیر سطح نهفته است)
کد کتاب : 19882
مترجم :
شابک : 978-6009438013
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 174
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

زیر متن در فیلم نامه
Writing Subtext
آن چه پنهان است
کد کتاب : 19883
مترجم :
شابک : 978-6227858495
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 205
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب مفاهیم پنهان در فیلمنامه اثر لیندا سیگر

"چه چیزی در سایه ها ، درست در زیر هوشیاری بیدار است؟"
زیر متن می تواند مهمترین عنصر در متن و در اجرا باشد. این یک نیروی غیبی است که مستقیما با ناخودآگاه خواننده صحبت می کند و معنی و درک آن را تعمیق می بخشد.
زیر متن عالی چیزی بیش از گفتگو و عمل ساده را نشان می دهد و در قلب بهترین کتاب ها و فیلم ها قرار دارد. این همان چیزی است که ما را به صفحه نمایش می چسباند.
این کتاب فراتر از گفتگو ، کنش ، ژست ، ژانر و تصاویر است. این نسخه جدید که توسط یکی از برجسته ترین مشاوران فیلم نامه در جهان و پرکارترین نویسنده فیلمنامه نویسی نوشته شده است ، نمونه های جدیدی را با فصلی در مورد قیاس و عشق اضافه می کند و توضیحات عمیق تری درباره نحوه کار زیر متن ارائه می دهد. این نسخه گسترش یافته است و مربوط به همه نویسندگان داستان است.
دکتر لیندا سیگر از سال 1981 در بیش از 2000 فیلم نامه از هر شش قاره مشاوره کرده است و یکی از برجسته ترین مشاوران فیلمنامه در جهان به حساب می آید. او به عنوان نویسنده 9 کتاب در زمینه فیلمنامه نویسی ، پرکارترین نویسنده در این زمینه است. وی در بیش از 30 کشور در شش قاره سمینار برگزار کرده است. او برای کار خود جوایز زیادی دریافت کرد

کتاب مفاهیم پنهان در فیلمنامه

لیندا سیگر
لیندا سیگر (زاده 27 اوت 1945) نویسنده آمریکایی و مشاور فیلمنامه نویسی است. او بیشتر به خاطر کتابهایش در زمینه فیلمنامه نویسی شناخته شده است.سیگر در پشتیگو، ویسکانسین بزرگ شد. وی مدرک کارشناسی ارشد را از کالج کلرادو در سال 1967 دریافت کرد. در سال 1973 مدرک کارشناسی ارشد را از مدرسه اقیانوس آرام دین در دین و هنر دریافت کرد، و یک مدرک دکترای درام و الهیات را از Graduate Theological Union در سال 1976 دریافت کرد.سیگر نویسنده چندین کتاب با موضوع فیلمنامه نویسی است. او همچنین به عنوان مشاور فیلمنامه...
قسمت هایی از کتاب مفاهیم پنهان در فیلمنامه (لذت متن)
به طور معمول زیر متن چیزی نیست که بتوان به راحتی بر آن انگشت گذاشت. می توان آن را احساس کرد، احساس می کنید. به دلیل این احساس عدم اطمینان پرسش هایی به ذهنمان خطور می کند که شاید آنها را مطرح کنیم، از این رو می توان به گونه ای با زیر متن روبرو شد، وقتی در این مسیر شگفت زده می شویم که: «آهان. این جای کار چندان درست به نظر نمی آید. این شخصیت واقعا چه مقصودی در نظر دارد؟» و یا وقتی که با خود فکر می کنیم: «یک کلمه اش را هم باور نمی کنم.» یا زمانی که احساس ناراحتی می کنیم و با خود می گوییم: مطمئنم که چیزی بیشتر از این در جریان است. خب این چه چیز است و چرا این شخصیت اینجا چنین کاری می کند با چنین حرفی میزند؟»

حدودیت وستن» درباره کارگردانی و هدایت بازیگر در کتابش کارگردان سینما» می گوید: زبان چیزی است که با کلماتمان بیانش می کنیم و زیر متن چیزی است که ما واقعا با زبان پیکری، با لحن صدایمان و با چشم ها و پیان کلی لمان بیانش می کنیم، زیر متن احساسات واقعی امان را بیان می کند، به عنوان نمونه احساسات ناشکیبایی و یا ناخوشایندی پنهان در پس مکالمه های همیشگی و بیهوده روزمره امان از طریق زیر متن بیان می شود. زیر متن تاریخچه عاطفی، مقاصد و استعاره با رویدادی عاطفی در مرکز توجه صحنه استه زیر متن به عمق گفتگو می افزاید. نویسنده می گوید بدون زیر متن. داستان سطحی به نظر می آید.»