کتاب نجات گربه

Save the Cat
(آموزش فیلم نامه نویسی)
کد کتاب : 19880
مترجم :
شابک : 978-6005865547
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب نجات گربه اثر بلیک اسنایدر

این چیزی است که به عنوان یک پدیدهمعرفی می شود: «نجات گریه» یکی از بهترین آثار بیش از 15 سال اخیر است که توسط نویسندگان فیلمنامه در سراسر جهان اقتباس می شود! بلیک اسنایدر با این نگاه سریع ، خنده دار و رک و صریح درون تجارت فیلم ، همه چیز را بازگو می کند. "گربه را نجات دهید" فقط یکی از قوانین آهنی است که باعث می شود ایده های شما بیشتر قابل فروش باشد و متن شما رضایت بخش تر شود. عواملی چون: 1. چهار عنصر از شخصیت پیش برنده داستان. 2. هفت قانون تغییر ناپذیر فیزیک فیلمنامه. 3. 10 ژانر که هر فیلم اگر به صورت درست بر مبنای آنها ساخته شود می تواند با اقبال خوبی مواجه شود.
چرا این عوامل برای فیلمنامه شما مهم هستند؟
او در این کتاب ثابت می کند که اگر بتوانید گربه را نجات دهید، فیلمنامه خود را هم نجات داده اید!
گربه را نجات دهید! برای تازه کارها و فیلمنامه نویسان حرفه مثل آب واجب است. «آیا می خواهید بدانید که چگونه می توانید یک نویسنده موفق در هالیوود باشید؟ پاسخ ها در اینجا است. بلیک اسنایدر کتابی نوشته است که همه اینها را به شما می دهد»

بلیک اسنایدر در کار 20 ساله خود به عنوان فیلمنامه نویس و تهیه کننده، ده ها فیلم نامه از جمله نویسندگی مشترک Blank Check را که مورد توجه دیزنی قرار گرفت و خانواده هسته ای برای استیون اسپیلبرگ را به فروش رساند. کتاب وی با عنوان "گربه را نجات بده! در مه 2005 منتشر شد و اکنون در سی و سومین چاپ خود قرار دارد.

کتاب نجات گربه

بلیک اسنایدر
بلیک اسنایدر (3 اکتبر 1957 - 4 اوت 2009) فیلمنامه‌نویس، مشاور، نویسنده و مربی مستقر در لس آنجلس بود که به واسطه سه گانه خود درمورد کتاب گویی در فیلمنامه نویسی و ساختارهای داستان، یکی از محبوب ترین نویسنده های مربیان صنعت فیلمشد. اسنایدر سمینارها و کارگاههای بین المللی را برای نویسندگان در رشته های مختلف و همچنین جلسات مشاوره برای برخی از بزرگترین استودیوهای هالیوود برگزار کرد.
قسمت هایی از کتاب نجات گربه (لذت متن)
یک مدیر اجرایی با تیم بازاریابی دفتر فیلمسازی دیدار می کند. می خواهند تصمیم بگیرند پوستر فیلمی که تابستان روی پرده می برند چه شکلی باشد. همه در جای جای شهر، چه زمانی که بخواهند چیزی بخرند و چه زمانی که سعی داشته باشند چیزی بفروشند، می خواهند جواب همان سوالی را بدانند که فرض کردیم دوستانتان شنبه شبی از شما می پرسیدند:«چی هست؟» و اگر نتوانند جوابش را بدهند به خاک سیاه می نشینند.

درحقیقت وقتی که هم سینما هست، هم تلویزیون، هم رادیو، هم اینترنت و هم موسیقی، وقتی که سیصد شبکه کابلی در حال کار هستند و این همه مجله رنگارنگ در دسترس است، با تا این حد مسابقات ورزشی برای تماشا هست، پس در طی آخر هفته حتی یک سینمارومشتاق فقط و فقط می تواند سی ثانیه برای انتخاب فیلم وقت بگذارد؛ و سینماروهایی که چندان مشتاق نیستند چه؟ چطور می خواهید از میان سیل انبوهی که برای جلب توجه آنان می جنگند قد علم کنید و با آن ها ارتباط برقرار کنید؟ وقتی گزینه برای سرگرم شدن چنین سرسام آور زیاد است؟