کتاب پرنده به پرنده

Bird by Bird
درس هایی چند درباره نوشتن و زندگی
  • 10 % تخفیف
    245,000 | 220,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: بیدگل بیدگل
    نویسنده:
کد کتاب : 23121
مترجم :
شابک : 978-6226863278
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 308
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب پرنده به پرنده اثر آن لاموت

کتاب « پرنده به پرنده » یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین کتاب ها دربارۀ نویسندگی است ، اما چیزی که کتاب را متمایز می کند ، این است که تنها، کتابی دربارۀ نویسندگی نیست و بیشتر شبیه به زندگی نامه ای خواندنی است که در آن "لاموت" همانقدر که دربارۀ نویسندگی می گوید دربارۀ زندگی نیز می نویسد.
مطالب این کتاب به سه بخش عمده تقسیم بندی می شوند: بخش اول کتاب شما را با دنیای نویسندگی، بایدها و نبایدها و همچنین اصول و قوانینی آشنا می کند که اگر آن ها را رعایت کنید، مسیر نویسندگی را کوتاه تر و البته اثربخش تر طی خواهید نمود . بخش دوم، مدل ذهنی یک نویسنده را نشان داده و نحوه ی صحیح فکر کردن به موضوعات و مسائل گوناگون را شرح دهد و آخرین بخش بر دیگران متمرکز است . به عبارت بهتر، "آن لاموت" در این بخش به شما نشان می دهد به عنوان یک نویسنده چگونه می توانید از دیگران کمک بگیرید و رشد بهتر و بیشتری را در فعالیت هایتان تجربه کنید. لاموت در این کتاب سعی دارد تا از جزئیات ارزشمندی که در طی سال ها نویسندگی به آن ها دست یافته پرده بردارد و تجربیاتش را در قالب طرح داستان در اختیار شما قرار دهد.

کتاب پرنده به پرنده

آن لاموت
آن لاموت (زاده 10 آوریل 1954) نویسنده آثار داستانی وغیر داستانی آمریکایی است. او همچنین فعال سیاسی ، سخنران و معلم نویسندگی است. لاموت در شهر مارین ، کالیفرنیا مستقر است. آثار غیرداستانی او عمدتا زندگینامه است.
نکوداشت های کتاب پرنده به پرنده
یک راهنمای گرم، سخاوتمند و فوق العاده مفرح از خلال جهان نویسنده و باتلاق های پرخطر آن
Los Angeles Times Los Angeles Times

پیشکشی به همۀ ما میرندگانی که یا می نویسیم یا برای یک بار هم که شده خواهان نوشتن بوده ایم... کتابی به غایت مفرح، عاقل اما صبور، و به تناوب کج خلق و مهربان. بیدارباشی برای آنکه به خودمان تکانی بدهیم و همین حالا، یعنی زمانی که هنوز جانی داریم، شروع به نوشتن کنیم.
seattle times

قسمت هایی از کتاب پرنده به پرنده (لذت متن)
سی سال پیش برادر بزرگ ترم، که آن وقت ها ده سالش بود، در تلاش بود که مطلبی دربارۀ پرنده ها بنویسد و برای این کار سه ما هم وقت داشت. سه ماه گذشته بود و حال دیگر موعد تحویل کار، که فردای آن روز بود، فرا رسیده بود. ما برای گذراندن تعطیلات در کلبۀ خانوادگیمان در بولیناس بودیم، و برادرم پشت میز آشپزخانه نشسته بود. دور تا دورش پر بود از کاغذ و مداد و کتاب هایی دربارۀ پرندگان که لایشان هم باز نشده بود. در چنین وضعی، درحالی که بزرگی وظیفۀ پیش رو باعث شده بود خشکش بزند، می دیدی که هر لحظه ممکن است اشکش سرازیر شود. بعد پدرم آمد و کنارش نشت، دستش را دور شانۀ برادرم انداخت و گفت: "رفیق، پرنده به پرنده - دانه به دانه، یک به یک. هربار فقط دربارۀ یک پرنده بنویس و تمام.