کتاب صید ماهی بزرگ

Catching the Big Fish
کد کتاب : 1048
مترجم :
شابک : 978-600-7806-70-8
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 195
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 19
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

صید ماهی بزرگ
Catching the Big Fish
کد کتاب : 31729
مترجم :
شابک : ‫‭978-9649651736‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 135
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب صید ماهی بزرگ اثر دیوید لینچ

کتاب صید ماهی بزرگ، اثری نوشته ی دیوید لینچ است که اولین بار در سال 2006 به چاپ رسید. کارگردان مطرح و صاحب سبک سینمای جهان، دیوید لینچ، در این کتاب به شکلی نو و منحصر به فرد به متدهایش به عنوان یک هنرمند، روش شخصی کار کردن خود و تجارب سودآور و خلاقیت‌پرورش از انجام مراقبه می پردازد. لینچ، تجربه ی «شیرجه به درون» و «صیدِ» ایده ها مانند ماهی را توصیف می کند و سپس، چگونگی آماده سازی این ایده ها برای به کار گرفته شدن در سینما، تلویزیون، نقاشی، موسیقی و طراحی را شرح می دهد. او علاوه بر این ها، برای اولین بار در مورد تعهد سی ساله ی خود به «مراقبه ی تعالی بخش» می نویسد و از تفاوت هایی که این مراقبه در فرآیند شکل گیری و رشد خلاقیت خود به وجود آورده، پرده برمی دارد. کتاب صید ماهی بزرگ، اثری بسیار ارزشمند و تأثیرگذار از یکی از بزرگترین ایده پردازان مبتکر در عرصه ی سینما و نقاشی است و بدون شک به مخاطبین کمک خواهد کرد تا ماهی های بزرگتری را از دریای ذهن و ابتکار خود صید کنند.

کتاب صید ماهی بزرگ


ویژگی های کتاب صید ماهی بزرگ

جزو فهرست کتاب هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد

جزو پرفروش ترین کتاب ها و رمان های ایران

دیوید لینچ
دیوید کیث لینچ، زاده ی 20 ژانویه ی 1946، کارگردان، نقاش و نویسنده ی آمریکایی است.لینچ در خانواده ای از طبقه ی متوسط در میزولا، مونتانا زاده شد. بیشتر دوران کودکی او در مسافرت در ایالات متحده سپری شد تا زمانی که برای تحصیل نقاشی به آکادمی هنرهای زیبای پنسیلوانیا در فیلادلفیا رفت و در آنجا به ساختن فیلم های کوتاه روی آورد. لینچ سپس به لس آنجلس کالیفرنیا رفت و در آنجا اولین فیلم بلند خود، اثری سوررئال در ژانر ترس را ساخت که با بازخوردهای بسیار مثبتی رو به رو شد.فیلم های لینچ پر است از نمادهای سو...
نکوداشت های کتاب صید ماهی بزرگ
Intriguing to those who wonder how they can nurture their own creativity.
جذاب برای کسانی که می خواهند بدانند چگونه می توانند خلاقیت خود را پرورش دهند.
Goodreads

There’s much for fans and aspiring filmmakers to enjoy.
در این اثر، چیزهای لذت بخش زیادی برای طرفداران و فیلمسازان مشتاق و آینده نگر وجود دارد.
Variety

The book melds biography, film analysis, philosophy and spirituality with a heart-on-sleeve sincerity.
این کتاب، زندگی نامه، تحلیل فیلم، فلسفه و معنویت را با صداقتی مثال زدنی در هم می آمیزد.
Blog Critics

قسمت هایی از کتاب صید ماهی بزرگ (لذت متن)
اولین بار که چیز هایی در مورد مراقبه شنیدم، هیچ علاقه ای به آن پیدا نکردم. حتی کنجکاو هم نشدم. به نظرم اتلاف وقت بود. تا این که این عبارت توجه مرا جلب کرد: «شادی حقیقی در درون نهفته است.» ابتدا این را جمله ای موذیانه پنداشتم، چون نمی گفت که این «درون» کجاست و یا چطور به آن می رسی. با این حال، دروغ هم نمی گفت که مرا به صرافت انداخت که شاید مراقبه، راهی برای راه یافتن به درون باشد.

ایده شبیه ماهی است. اگر بخواهید ماهی کوچکی را صید کنید، می توانید در سطح کم عمق آب بمانید. اما اگر خواهان صید ماهی بزرگی هستید، مجبورید به جاهای عمیقتر بروید. در اعماق آب، ماهی ها قویتر، نابتر، بزرگ و انتزاعی هستند. و نیز بسیار زیبا. در این میان آنچه برایم مهم است یافتن نوعی خاصی از ماهی است، ماهی ای که می تواند به «سینما» ترجمه شود. اما در آن اعماق همه جور ماهی ای شنا می کنند. ماهی هایی برای تجارت و ماهی هایی برای ورزش. برای همه چیز ماهی وجود دارد...

برای من، هر فیلم، هر پروژه، یک آزمایش و تجربه جدید است. چطور می شود یک ایده را ترجمه کرد؟ اینکه چطور آن را ترجمه کنید تا از یک ایده به فیلم و بعد به صندلی یک سینما برسد؟ شما ایده ای دارید و می توانید آن را ببینید، بشنوید، احساس کنید و بشناسید. بعد آرام آرام شروع به تراشیدن ایده می کنید و خودتان هم می دانید که دقیقا آن را درست انجام نمی دهید. این باعث می شود که بیشتر و بیشتر فکر کنید تا بتوانید زوائد را دور بیندازید. شما در حال کنش و واکنش هستید.