کتاب روی دیگر حقیقت

Reality is Not What it Seems
(سفر به گرانش کوانتومی)
کد کتاب : 30051
مترجم :
شابک : 978-6008066903
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 238
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

واقعیت ناپیدا
Reality is Not What it Seems
کد کتاب : 32062
مترجم : علی خدادادی شاهی
شابک : 978-6004902373
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 263
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب روی دیگر حقیقت اثر کارلو روولی

اجزای اصلی سازنده ی جهان کدام اند؟ آیا فضا و زمان وجود دارند؟ و واقعیت دقیقا چیست؟ فیزیک دان نظری "کارلو روولی" که تمام زندگی اش به جستجو درباره ی این سوالات پرداخته، حالا در کتاب "روی دیگر حقیقت" به ما می گوید که چطور درک ما درباره ی واقعیت، با گذشت اعصار متحول شده و فیزیک دانان چه فکری درباره ی ساختار کنونی جهان می کنند.
"کارلو روولی" با نثری شکوهمند و قابل فهم ما را به سفری شگفت انگیز از دموکریت تا آلبرت اینشتین، از مایکل فارادی تا امواج گرانشی و از فیزیک کلاسیک به حوزه ی کاری خود در زمینه ی گرانش کوانتومی می برد. "کارلو روولی" همچنانکه در کتاب "روی دیگر حقیقت" به ما نشان می دهد که چطور ایده ها در باب حقیقت طی زمان دچار تغییر شده اند، توضیحاتی عمیق تر نیز در باب نظریاتی که قبلا به طور خلاصه در کتاب های دیگرش بیان داشته، ارائه می کند.
"روی دیگر حقیقت" یک بررسی شفاف از گرانش کوانتومی است که در این رشته ی پژوهشی، ماهیت کوانتومی زمان و فضا، با هدف اتحاد مکانیک کوانتوم و نسبیت عمومی مورد کاوش و جستجو قرار می گیرد. "کارلو روولی" در "روی دیگر حقیقت" ما را دعوت می کند تا جهانی خارق العاده را تصور کنیم که در آن، فضا به ذرات بسیار ریز می شکند و زمان در کوچک ترین مقیاس های ممکن محو می شود و سیاه چاله ها آماده ی انفجار هستند. جهانی عظیم و گسترده، که بخش اعظم آن هنوز توسط دانش بشری کشف نشده است.
"روی دیگر حقیقت" یک جواهر برای علاقمندان به فیزیک نظری است که سرشار از مقایسات عالی و تصاویر شگفت انگیز است.

کتاب روی دیگر حقیقت


ویژگی های کتاب روی دیگر حقیقت

برنده جایزه ادبی گالیله برای نشر علمی سال 2015

کارلو روولی
کارلو روولی (Carlo Rovelli؛ زاده ۳ مهٔ ۱۹۵۶) فیزیک‌دان ایتالیایی و استاد فیزیک دانشگاه اکس‌مارسی است. روولی از جمله پیشروان در پژوهش جاذبهٔ کوانتوم است. این شاخه از علوم به‌دنبال ترکیب نظریهٔ عمومی نسبیت اینشتین با مکانیک کوانتوم به‌وسیلهٔ حذف ایدهٔ زمان از این نظریه است. روولی کتابی به نام هفت درس کوتاه از فیزیک نوشته است که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان شده و حتی فروش آن به زبان اصلی‌اش یعنی ایتالیایی از فروش کتاب‌های محبوبی مانند پنجاه سایهٔ گرِی ...
نکوداشت های کتاب روی دیگر حقیقت
Rovelli’s lyrical language, clarity of thought, and passion for science and its history make the title a pleasure to read (albeit slowly), and his diagrams and footnotes will allow readers to understand the material better and tackle a more expert level of insight.
زبان غنایی روولی ، شفافیت اندیشه و علاقه ی او به علم و تاریخچه آن ، خواندن این اثر را لذت بخش می کند (البته به آرامی). و نمودارها و پاورقی های وی به خوانندگان این امکان را می دهد که مطالب را بهتر درک کرده و از بینش تخصصی تری برخوردار شوند.
Booklist Booklist

Rovelli smoothly conveys the differences between belief and proof. . . his excitement is contagious and he delights in the possibilities of human understanding.
روولی تفاوت بین باور و گواه را به راحتی منتقل می کند. . . هیجان او مسری است و از احتمالات درک انسانی لذت می برد.
Publishers Weekly Publishers Weekly

Science buffs will admire Rovelli's lucid writing…Cutting-edge theoretical physics for a popular audience that obeys the rules (little math, plenty of drawings).
علاقه مندان به علم ، نوشتار شفاف روولی را تحسین می کنند ... این اثر در باب فیزیک نظری پیشرفته برای مخاطبانی است که از قوانین پیروی می کنند (مقدار کمی ریاضی ، تعداد زیادی نقاشی).
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

A fascinating adventure into the outer limits of space and into the smallest atom…Rovelli manages to break down complex, proven ideas into smaller, easily assimilated concepts so those with little to no scientific background can understand the fundamental ideas…Rovelli's infectious enthusiasm and excitement for his subject help carry readers over the more difficult aspects, allowing one to let the imagination soar…An exciting description of the evolution of physics takes readers to the edge of human knowledge of the universe.
یک ماجراجویی شگفت انگیز به آن سوی مرزهای فضایی و به داخل کوچکترین اتم ها...روولی موفق شده ایده های اثبات شده و پیچیده را به مفاهیم کوچک تر و قابل هضم تر تبدیل کند تا افراد بدون زمینه ی علمی یا با زمینه ی علمی اندک نیز بتوانند این ایده های بنیادی را درک کنند. . . شوق و ذوق مسری روولی درباره ی موضوع مورد بحثش، خواننده را در عبور از مفاهیم دشوار یاری کرده و اجازه می دهد که تخیل اوج بگیرد...یک توصیف هیجان انگیز از تکامل فیزیک که خواننده را به لبه ی دانش بشری درباره ی جهان می برد.
Shelf Awareness Shelf Awareness

قسمت هایی از کتاب روی دیگر حقیقت (لذت متن)
تا حدودی با قطعیت می توانیم بگوییم چهارده میلیارد سال پیش، وقتی که عالم یک گوی بسیار داغ بود، در مقیاس بزرگ چه اتفاقی برای جهان مان افتاد. ابتدا به این فکر کنید، اسم نظریه مه بانگ را مخالفان این نظریه برای تمسخر ایده ای که بسیار عجیب به نظر می آمد روی آن گذاشتند. اما به جای آن در پایان همه قانع شدیم: چهارده میلیارد سال پیش عالم یک گوی فشرده بسیار داغ بود. اما پیش از این حالت اولیه داغ و فشرده چه رخ داد؟