کتاب ریاضیات از کجا می آید؟

Where Mathematics Come From
(چه گونه ذهن جسمانی ریاضیات را خلق می کند؟)
کد کتاب : 30227
مترجم :
شابک : 978-9644163845
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 541
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ریاضیات از کجا می آید؟ اثر جرج لاکوف

این کتاب درباره ایده های ریاضی است ، درباره اینکه ریاضیات به چه معناست. ایده های انتزاعی ، در بیشتر موارد ، از طریق ایده های استعاری مفهومی ناشی از عملکرد ما در دنیای فیزیکی روزمره بوجود می آیند. از آنجا که ریاضیات از آنجا سرچشمه می گیرد ، استدلال مفهومی نقشی اساسی در ایده های ریاضی درون ناخودآگاه شناختی دارد - از حساب و جبر گرفته تا مجموعه ها و منطق تا بی نهایت در همه اشکال آن.
اگر فردی فکر می کند کلاس ریاضی سخت است ، چه تصوری از ریاضی به عنوان کلاس تفکر استعاری دارد؟ جورج لاکوف و رافائل نونیز ، دانشمندان علوم شناختی ، این موضوع را در کتاب "از کجا ریاضیات می آید: چگونه ذهن تجسم یافته ، ریاضیات را به وجود می آورد" ، عمیقا کاوش می کنند. پیش فرض اصلی آنها ، اینکه همه ریاضیات از استعاره هایی که ما برای مانور در جهان پیرامون خود استفاده می کنیم گرفته شده است. با توجه به بیان نویسنده، درک این کتاب برای عموم آسان است ، اما پیروی از این استدلال نیاز به تمایل به نزدیک شدن به مفاهیم پیچیده ریاضی و زبانی دارد.
قلب این کتاب با مفهوم بحث برانگیزی در ریاضیات به نام "بی نهایت" دست و پنجه نرم می کند و سعی می کند توضیح دهد که چگونه تجربه محدود ما در یک جهان به ظاهر محدود می تواند به چنین ایده جنون آمیزی منجر شود.
پس از خواندن این کتاب تصور جدیدی از تفکر ریاضی را به عنوان یک راه حل کار راه انداز و چالش برانگیز ، بدست خواهید آورد.

کتاب ریاضیات از کجا می آید؟

جرج لاکوف
جرج لِیکاف (George Lakoff) (زاده ۲۴ مه ۱۹۴۱ میلادی) زبان‌شناس شناختی آمریکایی و استاد زبان‌شناسی دانشگاه کالیفرنیا، برکلی از سال ۱۹۷۲ است.هر چند برخی پژوهش‌های وی شامل همان پرسش‌هایی است که زبان‌شناسان به‌طور سنتی در پی یافتن پاسخ برای آن‌ها بوده‌اند مثل اینکه تحت چه شرایط معینی سازه‌های زبانی امکان دستوری شدن دارند، اما وی بیشر شهرتش به دلیل نظریه استعاره ادراکی (استعاره مفهومی) است. نظریه‌ای که در آن استعاره به عنوان محور تفکر انسانی، رفتار ...