کتاب اصول ریاضی فلسفه طبیعی

Mathematical Principles of Natural Philosophy
کد کتاب : 21320
مترجم :
شابک : 978-6006457826
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 692
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1687
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اصول ریاضی فلسفه طبیعی اثر آیزاک نیوتن

کتاب اصول ریاضی فلسفه طبیعی نوشته ی آیزاک نیوتن دانشمند و فیزیکدان نام آشنا است. نیوتن علاوه بر فعالیت در عرصه ی فیزیک، در ریاضیات نیز ، همه شاخه های ریاضیات را به هم مربوط نمود و سپس راه حل های خود برای حل مشکلات معاصر هندسه تحلیلی را ارائه داد. سهم نیوتن در روشنگری نیز عمیق بود. برداشت او از جهان بر اساس قوانین طبیعی و قابل فهم منطقی به یکی از هسته های ایدئولوژی روشنگری تبدیل شد. جان لاک و فرانسوا ماری آروئه مفاهیم حقوق طبیعی را در سیستم های سیاسی مدافع حقوق ذاتی به کار بردند. آدام اسمیت برداشتهای طبیعی روانشناسی و منافع شخصی خود را در سیستم های اقتصادی به کار برد.
کتاب اصول ریاضی فلسفه طبیعی دارای فهرستی کامل و جامع از مطالب است که خوانندگان می توانند به راحتی در هر فصل ، به قضیه ، مسئله ، قانون، روش و تفسیر دسترسی پیدا کنند. سهم اصلی نیوتن در علم و مهندسی مدرن ،کتاب اصول ریاضی فلسفه طبیعی بود. به طوری که این کتاب را از تاثیرگذار ترین کتاب ها در تاریخ علم می دانند. این کتاب خود از سه کتاب نوشته ی نیوتن تشکیل شده است.کتاب اول با نام حرکت اجسام مبانی علم مکانیک را با جزئیات بیان می کند. کتاب دوم با نام حرکت اجسام در محیط های مقاوم تئوری مایعات را بیان می کند. و کتاب سوم با نام منظومه ی جهانی (به روش ریاضی) قانون جاذبه زمین در حال کار در جهان را نشان می دهد.

کتاب اصول ریاضی فلسفه طبیعی

آیزاک نیوتن
سر آیزاک نیوتن(Sir Isaac Newton)(۴ ژانویه ۱۶۴۳–۲۰ مارس ۲۰ مارس ۱۷۲۷) ریاضیدان، فیزیک‌دان، اخترشناس، متخصص الهیات و نویسنده (در روزگار خود شناخته شده به عنوان یک فیلسوف طبیعت) اهل انگلستان بود که به عنوان یکی از مؤثرترین دانشمندان کل تاریخ و یک شخصیت کلیدی در انقلاب علمی شناخته می‌شود. کتاب وی شاهکار اصول ریاضی فلسفه طبیعی که برای اولین بار در سال ۱۶۸۷ منتشر شد، مبانی مکانیک کلاسیک را بنا نهاد. همچنین او سهم بزرگی در نورشناسی ایفا کرد. او و گوتفرید لایبنیتس، به‌طور همزمان ...