کتاب تغذیه ی طبیعی و تندرستی

Ayurvedic knowledge
بر پایه ی دانش آیورودا
  • 70,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: مثلث مثلث
    نویسنده:
کد کتاب : 30712
شابک : 978-9648496536
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تغذیه ی طبیعی و تندرستی اثر برزو قادری


آیورودا یک سیستم جامع بهداشتی درمانی است که تلاش می کند همسویی عمیقی بین ابعاد جسمانی و روانی ما در تناسب با هم ایجاد کند. این دانش بیش از ۸ هزار سال پیش در هند باستان پایه گذاری شد و در طی هزاران سال بالید و در شاخه های مختلفی رشد کرد، تا جایی که می توان ادعا کرد امروزه تکامل یافته ترین و جامع ترین شاخه از طب مکمل به حساب می آید. احتمالا آیورودا اولین و تنها سنت درمانگری است که از چنین طیف وسیعی از روش ها و ابزارهای متعدد به منظور شفابخشی و درمانگری استفاده کرده است. این ابزارها شامل جراحی، تغذیه درمانی، داروهای گیاهی، صوت درمانی، جواهر درمانی و استفاده از تاثیرات شفابخش فلزات، رایحه درمانی، حرکت درمانی، مکان درمانی، درمانگری بر اساس تاثیرات اجرام آسمانی، استفاده از دعا، تمرکز و مراقبه، قدرت های ذهنی و مناسک دینی به منظور احیای نیروی حیات و سلامتی، همچنین اهمیت طب فشاری در ایجاد توازن نیرو های حیاتی می شود. علت استفاده از چنین قلمرو گسترده ای از ابزار، به فلسفه ی این سنت شفابخش باز می گردد، زیرا بر اساس این دانش، طبیعت مادر ماست و تمام ارکان نیروهای طبیعی با هم در ارتباطی عمیق هستند و ایجاد هر گونه بی تعادلی در هر بعد می تواند اختلالی در ابعاد دیگر ایجاد کند. نکته ی جالبی که در اینجا مطرح می شود این است که مجموعه ی متنوع ابزار درمانی مذکور در یک ساختار روشن با هم مرتبط شده و جایگاه، علت و تقدم و تاخر استفاده ی هر کدام از آنها مشخص شده است.

کتاب تغذیه ی طبیعی و تندرستی

برزو قادری
برزو قادری متولد سال 1349 ، در حوزه‌های مختلفی چون فلسفه، اسطوره، عرفان، هند شناسی، یوگا و طب مکمل صاحب تالیفاتی می باشد. او از بانیان انجمن یوگای ایران بوده و بنیانگذار انجمن علوم ودایی ایران، رییس کار گروه علم‌النفس طب اخلاطی در مجمع نخبگان کشور، درمانگر آیورودا از مرکز NAMA، مدرس و مشاور ستاره‌بینی ودایی از مراکز CVA و ICAS، از فعالیت های او می باشد.
دسته بندی های کتاب تغذیه ی طبیعی و تندرستی
قسمت هایی از کتاب تغذیه ی طبیعی و تندرستی (لذت متن)
منظور از این مرحله توسعه ی تعادل ذهنی و احساسی است. ترس ها، تمایلات، احساس رقابت و ستیزه جویی و... عواملی جدی در بروز ناراحتی های روان تنی، درد و بیماری به شمار می آیند. آیورودا با همراهی یوگا ( Yoga ) رهیافتی عمیق به اختلالات روانی انسان می گشاید و از طریق ابزار ظریف درمانگری مثل رنگ ها، رایحه ها و اصوات تلاش می کند تا بعد احساسی و مادی انسان را در تناسب با هم و در الگوهایی مشابه درک و درمان کند.