کتاب وجودگرایی

Existentialism
(فلسفه وجودی)
کد کتاب : 31426
مترجم :
شابک : 978-6004562171
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 392
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1972
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب وجودگرایی اثر جان مک کواری

اگر به اگزیستانسیالیسم و به ویژه مسیحیت اگزیستانسیال علاقه دارید، این مقدمه اصلی شماست. مک کواری نویسنده کتاب «وجودگرایی( فلسفه وجودی)» یک کشیش آنگلیکن (پرزبیتری اسکاتلندی بزرگ شده) بود که شیفتگی او به مارتین هایدیگر، ژان پل سارتر و دیگر اگزیستانسیالیست های غیر مسیحی او را به جستجوی معنا در فلسفه سوق داد. او همچنین کی یرکگور، بولتمان، برخی از تیلیش و دیگر متفکران اگزیستانسیالیست مسیحی را معرفی می کند. مک کواری با ریشه یابی از دکارت و برخی از متفکران قرن شانزدهم، این فلسفه را به دهه 70 می رساند که این کتاب نوشته شد.

در حال حاضر کتاب های بسیار عالی در مورد اگزیستانسیالیسم وجود دارد. برخی از آنها با مشکلات خاص یا نویسندگان اگزیستانسیالیست خاصی سروکار دارند. اکثر کسانی که با اگزیستانسیالیسم به عنوان یک کل سروکار دارند موضوع خود را بر اساس نویسندگان تقسیم می کنند و فصل هایی را در مورد کی یرکگور، هایدگر، سارتر و بقیه ارائه می دهند. اما این کتاب حاضر سعی در بررسی و ارزیابی جامع اگزیستانسیالیسم دارد، اما این کار را با پرداخت موضوعی انجام می‌دهد. یعنی هر فصل به یک موضوع عمده از فلسفه اگزیستانسیالیستی می پردازد و این مضامین به ترتیب گویش وجودی تنظیم شده است. البته، هر فصل با مطالبی از نوشته های اگزیستانسیالیست ها، از کی یرکگور تا کامو، به تصویر کشیده شده است.

کتاب وجودگرایی

جان مک کواری
جان مک کواری (2007-1919) یک متکلم، فیلسوف و کشیش انگلیسی بود. او نویسنده اصول الهیات مسیحی (1966) و عیسی مسیح در اندیشه نو (1991) بود. تیموتی Bradshaw ، در نگارش کتابچه راهنمای متکلمان آنگلیکن، مک کواری را به عنوان "بی تردید برجسته ترین متکلم منظمی آنگلیکنیسم در نیمه دوم قرن بیستم" توصیف کرد.
دسته بندی های کتاب وجودگرایی