کتاب فلسفه و زندگی

Philosophy and life
گفت وگو با استاد دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی
کد کتاب : 31487
شابک : 978-6004350976
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 528
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فلسفه و زندگی اثر کریم فیضی

زندگی هر انسانی کتابی است که آن را بدون اینکه بنویسد، می زیید. در حقیقت هر فردی، کتاب زندگی خویشتن است. این کتاب با قلم زیستن نگارش می یابد. هر روز، سطری است که بر فصلی از فصول زندگی افزوه می شود.
هر انسانی، کوچک یا بزرگ، موفق یا ناموفق، زندگی خویشتن است و خویشتن خویش را زندگی می کند و این سخن که صراحت و صدقش را مدیون هیچ فردی نیست، در باب یک فیلسوف مطابق تر درمی آید؛ از آن رو که فیلسوفان صرفا زندگی نمی کنند، بلکه زندگی را چونان کتابی عمیق می کاوند. فیلسوف هر اندازه فیلسوف تر باشد، بیشتر فیلسوف زندگی است و استاد دینانی یکی از مصادیق واقعی این سخن است: فیلسوفی برای زندگی که زندگی اش فلسفه است و برای فلسفه.

کتاب فلسفه و زندگی

کریم فیضی
کریم فیضی در سال ۱۹۸۰ میلادی (= ۱۳۵۸ شمسی) یک سال بعد از انقلاب اسلامی در تبریز به دنیا آمد. در آن سال تبریز درگیر شورش هایی بود که کمتر از شورش های تهران به عنوان مرکز ایران و قلب انقلاب نبود. تولد او مقارن با روزی بود که سید محمدعلی قاضی طباطبایی - از چهره های نامدار انقلابی - در تبریز ترور شد و به عنوان اولین کشته عبادتگاه (= «شهید محراب») معروف شد. بنابراین می توان حدس زد که کودکی اش در موجی از هیاهو و درگیری و ناآرامی سپری شده باشد.