کتاب بصیرت تاریخی

Historical insight
(اصول شناخت تاریخ تحولات معاصر ایران)
  • 15 % تخفیف
    105,000 | 89,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: آرما آرما
    نویسنده:
کد کتاب : 31593
شابک : 978-6006077147
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 252
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب بصیرت تاریخی اثر موسی نجفی

این اثر دومین کتاب از مجموعه کتاب های «و انتم الاعلون» است که به موضوع تاریخ،تفکر و تمدن می پردازد. «بصیرت تاریخی» نام مجموعه ای از نوشتارها و گفتارهایی است که محدوده زمانی پنج قرن اخیر تاریخ معاصر ایران را در بر می گیرد و از عصر صفویه تا انقلاب اسلامی را شامل می شود.
مباحث کتاب بیشتر در حوزه تاریخ تحلیلی و اندیشه سیاسی سیر می کند به گونه ای که با نظر به سنت و تجدد و با عبور از تحولات تاریخی به جنبش های اسلامی، ورود غرب به ایران، توجه به نقش مرجعیت و اجتهاد و هویت ملی به خصوص در عهد صفویان و مشروطیت پرداخته و این مقولات فکری مهم را مورد توجه و کانون پژوهش خود قرار داده است.
حاصل این رفت و برگشت بین تحولات تاریخی و اندیشه تاریخی-اجتماعی و سیاسی، سرنخ هایی را برای شناخت تاریخ معاصر به دست می دهد که می تواند متضمن «بصیرت تاریخی» باشد. مطلب مهمی که امروز به عنوان ریشه و با مدخل «بصیرت سیاسی» می تواند مورد ارزیابی قرار گیرد.

کتاب بصیرت تاریخی

موسی نجفی
موسی نجفی عضو سابق هیئت علمی گروه آموزشی علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، مدیر گروه اندیشه سیاسی دانشکده الهیات و فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و رئیس پژوهشکده فرهنگ، انقلاب و تمدن اسلامی و رئیس گروه نظریه پردازی انقلاب اسلامی و مدیر گروه دوره دکترای علوم سیاسی با گرایش مسائل ایران در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی و استاد دانشگاه علوم اسلامی رضوی است.او صاحب «نظریه تکوین و تکون هویت ملی ایرانیان» در کرسی های نظریه پردازی است. نجفی به خاطر تألیف کتاب...