کتاب گستره

Range
کد کتاب : 32302
مترجم : مهدی بغدادی
شابک : 978-6226840446
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 300
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

وسعت یا عمق
Range
کد کتاب : 49215
مترجم :
شابک : 978-6008091813
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

دامنه
Range
چرا همه کاره های هیچ کاره نسبت به متخصص ها عملکرد بهتری دارند؟
کد کتاب : 88145
مترجم :
شابک : 978-6227251807
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 351
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

دامنه
Range
(چرا انسان های چندبعدی در جهان تخصص گرا پیروز می شوند)
کد کتاب : 45279
مترجم :
شابک : 978-6229686041
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 359
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب گستره اثر دیوید اپستین

بسیاری از متخصصان معتقدند هر کس که بخواهد یک مهارت کسب کند، ساز زدن یاد بگیرد یا در زمینه ای پیشرو باشد، باید شروع زودهنگام داشته باشد، شدیدا تمرکز کند و بیشترین ساعات ممکن را به تمرینات دقیق اختصاص دهد. اگر دست و پا بزنید و تاخیر داشته باشید، هرگز به افرادی که زود شروع کرده اند نمی رسید. اما نگاهی عمیق تر به تحقیقات انجام شده بر عملکرد برترین افراد دنیا، از ورزشکاران حرفه ای گرفته تا برندگان نوبل، نشان می دهد تخصص اولیه یک استثناست نه قاعده.
"دیوید اپستین" با ارزیابی موفق ترین قهرمانان ورزشی، هنرمندان، موسیقی دانان، مخترعان و دانشمندان، متوجه شد که در بیشتر زمینه ها، علی الخصوص آن هایی که پیچیده تر و غیرقابل پیش بینی ترند، جنرالیست ها یا کلی گراها نسبت به افراد متخصص موفق ترند. آنها اغلب راه خود را دیرتر پیدا می کنند و به جای تمرکز روی یک چیز، از یک شاخه به شاخه ی دیگری می پرند. در عین حال خلاق تر، چابک تر و در برقراری ارتباط نسبت به همتایان متخصص خود تواناترند. نتایج این تحقیقات در کتاب "گستره - عمق یا وسعت؟" به قلم "دیوید اپستین" آمده است.
"گستره - عمق یا وسعت؟" کتابی تحریک برانگیز، دقیق و جذاب بوده که پرونده ای قانع کننده از پرورش فعالانه ی ناکارآمدی ها ارائه می کند. رد شدن، بهترین راه یادگیری در امتحان، رد شدن در آن است. افرادی که از شغل های مختلف استعفا می دهند، نهایتا جایگاه خود را در راضی کننده ترین شغل ممکن می یابند. موثرترین مخترعان به جای تعمیق دانش خود در یک حوزه، به پل زدن بین دامنه های مختلف می پردازند. نهایتا "دیوید اپستین" در "گستره - عمق یا وسعت؟" می گوید افرادی که وسیع تر می اندیشند و تجربیات و چشم اندازهای متنوع تری را در آغوش می کشند، به طور افزاینده ای پیشرفت می کنند.

کتاب گستره


ویژگی های کتاب گستره

عمق یا وسعت؟

دیوید اپستین
دیوید اپستین خبرنگار تحقیقی در ProPublica است. او نویسنده 2 کتاب است: Range: Why Generalists Triumph in a Specialized World (2019) ، # 1 پرفروش ترین روزنامه نیویورک تایمز؛ و ژن ورزشی: درون علم عملکرد ورزشی فوق العاده (2013)، یکی از پرفروش ترین های نیویورک تایمز است.پیش از ProPublica، اپستین نویسنده ارشد Sports Illustrated بود، جایی که وی در زمینه علوم و گزارشگری تحقیقاتی تخصص داشت. اپستین با همكار خود سلنا رابرتز این داستان را بیان كرد كه الكس رودریگز یانكی ها از نظر استروئیدها در سال 2003 مث...
نکوداشت های کتاب گستره
A well-supported and smoothly written case on behalf of breadth and late starts. . . . as David Epstein shows us, cultivating range prepares us for the wickedly unanticipated.
اثری معتبر و با نگارشی روان از جانب شروع های دیرهنگام و وسیع...چنانکه دیوید اپشتین به ما نشان می دهد که ترویج گستره ما را برای امور پیش بینی نشده حاضر خواهد کرد.
Wall Street Journal Wall Street Journal

The storytelling is so dramatic, the wielding of data so deft and the lessons so strikingly framed that it’s never less than a pleasure to read. . . . a wealth of thought-provoking material.
قصه گویی بسیار نمایشی، بهره وری از داده ها بسیار ماهرانه و درس ها به طرز چشمگیری قالب بندی شده اند که خواندن این اثر را بسیار لذت بخش می کند... گنجینه ای از مسائل تفکربرانگیز.
New York Times Book Review New York Times Book Review

An assiduously researched and accessible argument for being a jack of all trades
اثری قویا تحقیق شده و با بحث های قابل درک برای ماهر بودن در همه ی زمینه ها.
Oprah Magazine Oprah Magazine

A fresh, brisk look at creativity, learning, and the meaning of achievement.
نگاهی تازه و چالاک به خلاقیت، یادگیری و معنای موفقیت.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب گستره (لذت متن)
معلم هنر مدرسه شخص بسیار مشهوری بود و یکی از پیشگامان عرصه ی آموزش محسوب می شد و برای تبدیل کردن درس طراحی به یکی از بخش های اصلی موتور اقتصادی ملی تلاش زیادی می کرد. تلاش های او به قدری موفقیت آمیز بود که حکومت فدرال را واداشت درس سیاه قلم را در تمامی مدارس دولتی اجباری کند. آن معلم، به جای اینکه در کلاس بایستد، چیدمان دانش آموزان را به گونه ای ترتیب داده بود که بتواند مانند سوزن خیاطی از میان شان عبور و شخصا به کار تک تک آنان توجه کند. اکثر دانش آموزان او را می ستودند، اما او روی پسربچه هیچ تأثیر عمیقی نگذاشت. پسربچه در سنین بزرگ سالی گلایه می کرد که با اینکه به عقیده ی معلمان، پرسپکتیو در توسعه قوانین جدید آموزش هنر نقشی بسیار محوری ایفا می کرد، هیچ کس به او نگفته بود پرسپکتیو در نقاشی چه معنایی دارد.

در سال ۲۰۰۷ شبکهٔ تلویزیونی نشنال جئوگرافیک روی سوزان پولگار آزمایش انجام داد. آنان او را در میان محوطه ای سرسبز از دهکدهٔ گرینویچ شهر نیویورک، پشت میزی در پیاده رو و در مقابل صفحهٔ خالی شطرنج نشاندند. اهالی نیویورک، درحالی که شلوارهای جین و ژاکت های پاییزی به تن کرده بودند، به محل کار خود می رفتند. در همین حال کامیونی سفید، حامل تصویری از صفحهٔ بزرگ شطرنج با بیست وهشت مهره که وضعیت بازی در حال انجام شدن را نمایش می داد، به سمت چپ پیچید و به خیابان تامسن وارد شد، از مقابل فروشگاه اغذیه فروشی گذشت و سپس از مقابل سوزان پولگار عبور کرد. در حین عبور کامیون سوزان نگاه کوتاهی به تصویر انداخت و سپس وضعیت مهره ها را بدون هیچ کم وکاستی روی صفحهٔ مقابلش بازسازی کرد. این نمایش تکرار یکی از آزمایش های مشهور شطرنج بود و حقیقت هایی را در مورد مهارت های محیط یادگیری مهربان فاش کرد. نخستین آزمایش از این نوع در دههٔ ۱۹۴۰ انجام شد. استاد شطرنج و روان شناسی آلمانی به نام آدریان د گروت۵۶ صفحه های شطرنج را به سرعت از مقابل چشمان بازیکنانی با سطوح توانایی متفاوت عبور داد و سپس از آنان خواست وضعیت های بازی را به بهترین شکلی که می توانند بازسازی کنند. یکی از استاد بزرگان، فقط با سه ثانیه مشاهدهٔ هر صفحه، می توانست آن را بازسازی کند. بازیکن شطرنجی در سطح استادی توانست نیمی از موقعیت هایی را بازسازی کند که استاد بزرگ بازسازی کرده بود. قهرمان شطرنج شهر در موارد کمتری موفق شد و بازیکن متوسط باشگاهی هرگز نتوانست موقعیتی را به درستی بازسازی کند. ظاهرا استادان بزرگ شطرنج، درست مانند سوزان پولگار، حافظهٔ تصویری خوبی دارند.