کتاب رازهای تاب آوری

Secrets of resilience
کد کتاب : 32777
مترجم :
شابک : 978-6008757320
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 52
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب رازهای تاب آوری اثر مجموعه ی نویسندگان

هر فرد با نوع خاصی از مواجهه با ناهنجاری‌های زندگی سر و کار دارد. برخی از افراد به اندازه‌ای به اعتماد به نفس، ایمان و خودباور مومن هستند که حتی بزرگ‌ترین دشواری‌ها هم نمی‌توانند آن‌ها را متزلزل کنند. از سوی دیگر، افرادی با حساسیت، آسیب‌پذیری و طبیعت نازک، به حدی که حافظ با واژه‌های خود توصیف می‌کند "تا به حدی‌ست که آهسته دعا نتوان کرد"، حتی با بادهای ضعیفتر هم روبرو شده و نیاز به مقابله با نواقص زندگی دارند. آیا می‌توان این تفاوت‌ها را به عنوان نقاط ضعف شخصیتی در نظر گرفت؟ ویژگی‌های گروه اول چیست و چه عواملی آن‌ها را به افرادی با تابندگی و مقاومت بالا تبدیل کرده است؟ چرا افراد گروه دوم در برابر تلاطم‌های کمتری زیان می‌بینند؟ نویسندگان کتاب صوتی "رازهای تاب آوری" به این سوال‌ها و سوالات مشابه پاسخ‌هایی ارائه می‌دهند.

راسل تاکری و کلر کارادیس در این کتاب، با راهنمایی‌های تحلیلی‌شان، به ما کمک می‌کنند که با نگاهی دقیق‌تر به واقعیت‌ها، احساسات خود را کنترل کنیم، توانایی بیان آن‌ها را تقویت کنیم و در نهایت با استفاده از روش‌های سالم و مناسب، با مواجهه با موقعیت‌های بحرانی زندگی کنار بیاییم و به افرادی تابنده و مقاوم تبدیل شویم.

کتاب رازهای تاب آوری

قسمت هایی از کتاب رازهای تاب آوری (لذت متن)
تفاوت بین نحوه ی پاسخ گویی شما نسبت به یک فرد تاب آور چیست؟ جمله ی اول: «وقتی در زندگی ام اوضاع خوب پیش نمی رود، اغلب دیگران را مقصر می دانم.» فرد تاب آور می گوید از آن یاد می گیرم. افراد تاب آور اغلب عادت ندارند که دیگران را مقصر بدانند. گرچه گاهی دیگران را مقصر می دانند، ولی می توانند اشتباهات خود را به وضوح ببینند و از آن ها درس بگیرند. وقتی آن ها دیگران را مقصر می دانند، می توانند مشکلات خود را تشخیص دهند و حتی از کسانی که آن ها را مقصر می دانند عذرخواهی کنند. جمله: «من خوب انتقاد منفی را نمی پذیرم.» بیشتر ساکت می شوم و احساس می کنم که ناراحت شده ام و یا واکنش دفاعی نشان می دهم. فرد تاب آور می گوید از آن می آموزم. فرد تاب آور ممکن است خوب انتقاد را نپذیرد و شاید فقط احساسات خود را نشان دهد. اما می تواند از احساسات خود برای رشد استفاده کرده و اغلب به خاطر انتقاد یا بازخوردی که دیگران به او نشان می دهند سپاسگزار است. می تواند انتقاد را پذیرفته و ضرورتا فکر نکند که کسی می خواهد احساسات او را جریحه دار کند. بلکه فکر می کند که فرد مقابل دلسوز اوست.