کتاب ظهور و سقوط اتحاد شوروی

The Rise and Fall of the Soviet Union
کد کتاب : 32979
مترجم :
شابک : 978-9643114510
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 143
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب ظهور و سقوط اتحاد شوروی اثر جان آر ماتیوز

مارتین مک کاولی که متخصص در بررسی روابط مافیایی در روسیه امروزی است، در اینجا بررسی دقیقی از سیاست و جامعه شوروی از زمان لنین و استالین ارائه می دهد. تولد اتحاد جماهیر شوروی بسیاری را شگفت زده کرد. مرگ آن همه جهان را شگفت زده کرد. چگونه روسیه امپراتوری در سال 1917 جای خود را به اتحاد جماهیر شوروی داد و چرا اتحاد جماهیر شوروی به سرعت در سال 1991 فروپاشید؟ مارکسیسم وعده بهشت روی زمین را داده بود، اما حزب کمونیست هرگز قدرت واقعی نداشت، در عوض به لنین و استالین اجازه داد تا دیکتاتورهایی شوند که به نام آن حکومت می کردند. شکست اقتصاد برنامه ریزی شده در برآورده کردن انتظارات منجر به رونق بازار سیاه شد. این به نوبه خود منجر به رشد جنایات سازمان یافته و فساد در داخل دولت شد. ظهور و سقوط اتحاد جماهیر شوروی به بررسی نقاط قوت، ضعف و تضادهای اولین دولت مارکسیستی می پردازد و نقش قدرت، اقتدار و مشروعیت را در سیاست شوروی مورد ارزیابی مجدد قرار می دهد. مک‌کاولی شامل گزارش‌های اول شخص، حکایات، تصاویر و نمودارها برای نشان دادن مفاهیم کلیدی، تاریخچه‌ای از روسیه قرن بیستم را ارائه می‌کند.

کتاب ظهور و سقوط اتحاد شوروی

دسته بندی های کتاب ظهور و سقوط اتحاد شوروی
نکوداشت های کتاب ظهور و سقوط اتحاد شوروی
'An expert in probing mafia-type relationships in present-day Russia, Martin McCauley here offers a vigorously written scrutiny of Soviet politics and society since the days of Lenin and Stalin.'
مارتین مک کاولی که متخصص در بررسی روابط مافیایی در روسیه امروزی است، در اینجا بررسی دقیقی از سیاست و جامعه شوروی از زمان لنین و استالین ارائه می دهد.
John Keep

قسمت هایی از کتاب ظهور و سقوط اتحاد شوروی (لذت متن)