کتاب نگاهی به شاهنامه

Shahnameh
کد کتاب : 34497
شابک : 978-9644459412
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 371
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نگاهی به شاهنامه اثر فضل الله رضا

... مولف فصلهای این کتاب را بر اساس موضوعات محوری که در اشعار فردوسی نهفته است تقسیم بندی کرده است و در هر فصل شعرهای متناسب با موضوع را آورده و به شرح آنها پرداخته و در ادامه برخی از داستانهای شاهنامه را به زبانی ساده و روان بازگویی کرده است.
نویسنده همچنین در فصل 6 این کتاب با اشاره به شعرهایی از سعدی و علامه اقبال لاهوری به تاثیر پذیری این دو شاعر از حکیم طوس پرداخته است. نگارنده در این بخش معتقد است که سخن فردوسی درباره چشمه و دریا مثل همیشه ساده، دلیرانه و براست. سخن او سخن کسی است که روی خرد و حساب حرف می زند، استعاره و قیاس نهانی و پیچیدگی و افکار صوفیانه در گفتارش نیست.

کتاب نگاهی به شاهنامه

فضل الله رضا
فضل‌الله رضا (زادهٔ ۱۰ دی ۱۲۹۳ در رشت – درگذشتهٔ ۲۸ آبان ۱۳۹۸ در اتاوا) مهندس برق، استاد دانشگاه، چهره ماندگار و سفیر ایرانی بود. او رئیس پیشین دانشگاه تهران، دومین نایب‌التولیه دانشگاه صنعتی آریامهر (شریف)، سفیر پیشین ایران در یونسکو و کانادا بوده‌است. عنایت‌الله رضا برادر کوچکتر او بود.فضل‌الله رضا در سال ۱۰ دی ۱۲۹۳ در رشت چشم به جهان گشود. وی فرزند شیخ اسدالله رضا، خواهرزاده رضا رفیع (قائم مقام الملک، نماینده مجلس و سناتور دوره پهلوی) بود. در سال ۱۳۸۶ در رشت،...