کتاب دایره المعارف مصور شگفتی های فضا

Super Space Encyclopedia
کد کتاب : 34609
مترجم :
شابک : 978-6008269724
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دایره المعارف مصور شگفتی های فضا اثر کلایو گیفورد

جهان شگفت انگیز ما را از طریق تصاویر خیره کننده CGI و آمار شگفت انگیز کاوش کنید که شگفتی های باورنکردنی فضا را زنده می کند.
این کتاب فضایی برای کودکان که با واقعیت های جالب و جدیدترین تصاویر نفسگیر همراه است ، شگفتی های منظومه شمسی را برای ما زنده می کند. در کتاب دایره المعارف مصور شگفتی های فضا در مورد طوفانهای بی پایان مشتری اطلاعات کسب کنید. درباره آتشفشان های سر به فلک کشیده ونوس - همه 1600 مورد آنها - اطلاعات کسب کنید و از والس مارینریس در مریخ دیدن کنید - دره ای که ده برابر طولانی تر از گرند کانیون زمین است. با دایرالمعارف مصور شگفتی های فضا بسیاری از حقایق جالب و شگفت انگیزدرباره ی کیهان را بیابید.
دایره المعارف مصور شگفتی های فضا بر اساس تحقیقات و اکتشافات اخیر ، همه ی آنچه که باید در مورد جهان بدانید - از انفجار بزرگ تا تشکیل کهکشانها و سیارات و همچنین فناوری مورد استفاده برای کاوش در اعماقی غیر قابل تصور - را به نمایش می گذارد. تصویرگری های فوق العاده ی آن به آشکار کردن عملکردهای داخلی خورشید ، سیارات و فضاپیماها کمک می کند.
کتاب دایره المعارف مصور شگفتی های فضا کیهان را به روش بصری جذاب و آموزنده ای زنده می کند که آن را به کتابی ضروری برای هر علاقه مند جوانی به فضا تبدیل کرده است.
کتاب دایره المعارف مصور شگفتی های فضا را ذوالفقار دانشی ترجمه کرده است. این کتاب توسط نشر سایان منتشر شده است.

کتاب دایره المعارف مصور شگفتی های فضا

کلایو گیفورد
کلایو گیفورد یک روزنامه نگار و نویسنده بسیار باتجربه است که بیش از 170 کتاب منتشر کرده و بیش از 800 داستان برای بزرگسالان و کودکان نوشته است. او نویسنده بی نظیری است که هم داستان مینویسد و هم کتابهای غیر داستانی.
قسمت هایی از کتاب دایره المعارف مصور شگفتی های فضا (لذت متن)
فضا در نگاه ما بسیار پهناور به نظر می رسد؛ اما واقعیت آن است که هرچه در پهنه ی آن می بینیم، تنها بخشی از ابعاد واقعی عالم را نشان می دهد. سیارهی مادری ما صرفا سنگ کوچک چرخانی در این جهان منبسط شونده است. زمین، عضوی از منظومه ی شمسی است و به دور ستاره ای می چرخد که آن را «خورشید» می نامیم. خورشید همراه با میلیاردها ستاره ی دیگر درون کهکشان راه شیری واقع شده است. در ورای راه شیری، میلیاردها کهکشان دیگر با شکلها و اندازه های مختلف وجود دارند که در سراسر عالم پراکنده اند. ممکن است کل فضا و تمام ساختارهای پهناورش، بیکران باشند.

بیش از ۱۲۵ میلیارد کهکشان، امروزه در سراسر عالم قابل مشاهده وجود دارد و راه شیری ما، یکی از آنهاست. کهکشان ها، مجموعه های عظیمی از ستارگان، غبار و گاز هستند که در قید گرانش خود پایدار مانده اند و درون فضا مانند جزایری چرخان پراکنده اند. کوچکترین آنها، کهکشان های کوتوله هستند که اغلب کمتر از یک میلیارد ستاره دارند و بزرگ ترین شان، غولهای بیضوی که صدها میلیارد ستاره را در خود جای داده اند. با این وجود، همه ی کهکشان ها روی هم فقط دو میلیونیم فضای عالم را اشغال می کنند؛ زیرا فضای خالی بسیار وسیعی بین آنها وجود دارد. کهکشانها نخستین بار میلیاردها سال پیش شکل گرفتند و امروز، اخترشناسان آنها را بر اساس شکل ظاهری شان در آسمان دسته بندی می کنند.