کتاب مشرکی در خانواده پیامبر

A polytheist in the family of the Prophet
داستان عاشقانه زندگی ابوالعاص و زینب (دختر پیامبر)
کد کتاب : 35403
شابک : 978-6008405269
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 165
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 22 اردیبهشت

معرفی کتاب مشرکی در خانواده پیامبر اثر بیژن عبدالکریمی

"مشرکی در خانواده پیامبر" به قلم "حسن محدثی" و "بیژن عبدالکریمی" اثری است بر اساس یک قصه‌ی واقعی که "داستان عاشقانه زندگی ابوالعاص و زینب (دختر پیامبر)" را به تصویر می‎شود.
بنیان دراماتیک این رمان، عشق زینب و ابوالعاص و تعارضی است که این عشق با اسلام آوردن زینب، ابوالعاص غیرمسلمان و همچنین رویارویی سخت پیامبر (ص) با این سناریوی پیچیده و متناقض دارد. "حسن محدثی" و "بیژن عبدالکریمی" نگارشی روان، شیوا و فصیح را برای این کتاب برگزیده‌اند. اثر هم فرهنگی است و هم مخاطب عام را به خود جذب می‌کند. شاید کمتر رمانی در ایران، چنین مرتبه‌ای را پیدا کند؛ کتاب‌ها یا در اوج روشنفکری و درخشش هستند، یا در مرداب سیاه زشتی، بازارپسندی و سطحی بودن غوطه‌ورند. اما "مشرکی در خانواده پیامبر" از این امتیاز برخوردار است که فاصله‌ی میان روشنفکران و خوانندگان عامه را پر کند.
"مشرکی در خانواده پیامبر" روایتی است که اگرچه در تاریخ‎نویسی‌ها کمتر به آن اشاره شده است، اما به دلیل بررسی نحوه برخورد پیامبر (ص) با شک و تردید خویشاوندی بی‌ایمان، از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است. به عبارتی این موضوع، هم الهام‌بخش است و هم پاسخی به مسائل امروز مسلمانان در مورد چگونگی زندگی در دنیایی با افکار متنوع را در اختیار دارد.
این کتاب نشان می‌دهد که چگونه حضرت محمد مصطفی (ص) با شخصی که به خود وی یا دین او ایمان نداشت اما با این وجود انسانی خوب، نجیب و با اخلاق بود، رو به رو شد. "مشرکی در خانواده پیامبر"، "داستان عاشقانه زندگی ابوالعاص و زینب (دختر پیامبر)" و همچنین مواجهه‌ی پیامبر (ص) با مردی است که نه دشمن است و نه دقیقا در جبهه‌ی او می‌جنگد.

کتاب مشرکی در خانواده پیامبر

بیژن عبدالکریمی
بیژن عبدالکریمی متولد ۱۳۴۲ در تهران ، فیلسوف ایرانی و دانشیار گروه فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال است. عبدالکریمی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد فلسفه را به ترتیب در سال‌های ۱۳۶۷ و ۱۳۷۳ در دانشگاه تهران به پایان رساند و در سال ۱۳۸۰ از دورهٔ دکتری فلسفه در دانشگاه اسلامی علیگر فارغ‌التحصیل شد.عبدالکریمی از منتقدان جدیِ نگاه سیاسی به مقولهٔ فرهنگ، علوم انسانی اسلامی و اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها است و معتقد است باید رویکرد اونتولوژیک جایگزین رویکردهای تئولوژیک و ایدئولو...
قسمت هایی از کتاب مشرکی در خانواده پیامبر (لذت متن)
ابوالعاص در دامادی ما کوتاهی نکرد، ما قدردان حمایت او هستیم. شبهای تار موقعی که ما در محاصره قریش میان شعب به سر می بردیم، او بود که بارهای آذوقه ما را می رسانید.