کتاب زندگانی امیرمومنان علی علیه السلام

Imam Ali
علی از زبان علی
کد کتاب : 44747
شابک : 978-9644763212
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 221
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 40
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زندگانی امیرمومنان علی علیه السلام اثر جعفر شهیدی

کتاب زندگانی امیرمومنان علی علیه السلام، علی از زبان علی نوشته سیدجعفر شهیدی، یک اثر ارزشمند و جامع در زمینه سیره و زندگینامه حضرت علی (ع) است. این کتاب با رویکردی منحصربفرد، زندگی آن حضرت را از زبان خودشان و با استناد به کلمات، سخنان و نامه‌های ایشان روایت می‌کند. نویسنده در این اثر، با دقت و تسلط کامل بر منابع تاریخی و روایی، به گردآوری و تدوین سخنان، خطبه‌ها، نامه‌ها و احادیث حضرت علی (ع) پرداخته است.
این مجموعه گرانبها، زندگی آن حضرت را از زبان خودشان و بدون هیچ‌گونه تفسیر، تحلیل شخصی و یا غرض ورزی، به تصویر می‌کشد. یکی از نکات برجسته این کتاب، روش منحصربفرد آن در نحوه روایت زندگینامه حضرت علی (ع) است. به جای روایت تشریحی زندگینامه، نویسنده با استفاده از سخنان و کلمات خود آن حضرت، رویدادهای مختلف زندگی ایشان را به تصویر کشیده است. این روش، به خواننده این امکان را می‌دهد تا با زبان و بیان حضرت علی (ع) آشنا شود و زندگی ایشان را از دریچه دید خودشان مشاهده کند. علاوه بر این، کتاب "زندگانی امیرمومنان علی علیه السلام، علی از زبان علی" دارای ساختار منظم و دقیقی است. نویسنده با تقسیم‌بندی مناسب، زندگی حضرت علی (ع) را به دوران‌های مختلف از جمله دوران کودکی، جوانی، دوران پیامبر (ص)، دوران خلافت و شهادت تقسیم کرده است. این امر، به به مخاطب کتاب کمک می‌کند تا به آسانی، مراحل مختلف زندگی آن حضرت را دنبال کند. از دیگر نکات قابل توجه این کتاب، می‌توان به ارائه متن کامل سخنان، خطبه‌ها و نامه‌های حضرت علی (ع) با ذکر منابع و مآخذ معتبر اشاره کرد. این امر، ارزش علمی و پژوهشی کتاب را افزایش داده و آن را به منبعی غنی برای محققان و پژوهشگران در زمینه سیره و زندگینامه آن حضرت تبدیل می‌کند.
در مجموع، کتاب زندگانی امیرمومنان علی علیه السلام، علی از زبان علی اثری ارزشمند و کم‌نظیر در حوزه سیره و زندگینامه حضرت علی (ع) محسوب می‌شود. این کتاب، فرصتی بی‌بدیل برای آشنایی بهتر با زندگی، افکار و اندیشه‌های امیرمومنان (ع) فراهم می‌آورد.

کتاب زندگانی امیرمومنان علی علیه السلام

جعفر شهیدی
سیدجعفر شهیدی (۱۲۹۷ در بروجرد - ۲۳ دی ۱۳۸۶ در تهران) رئیس مؤسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی، استاد تمام دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و از پژوهشگران برجسته زبان و ادبیات فارسی، فقه و تاریخ اسلام بود.شهیدی از شاگردان برجستهٔ علی‌اکبر دهخدا و بدیع‌الزمان فروزانفر در دانشگاه تهران بود و در سال ۱۳۴۰ دکترای خود را در رشته ادبیات فارسی و تاریخ دریافت کرد. او همچنین در حوزه علمیه قم و حوزه علمیه نجف زیر نظر سید حسین طباطبائی بروجردی، سید ابوالقا...
قسمت هایی از کتاب زندگانی امیرمومنان علی علیه السلام (لذت متن)
... رسول خدا (ص) در بستر بیماری افتاد و جان به جان آفرین سپرد. در این هنگام علی(ع) در کنار بستر او بود. او در این باره چنین می گوید: رسول خدا(ص) جان سپرد در حالی که سر او بر سینه من بود و شستن او را عهده دار گردیدم و فرشتگان یاور من بودند و از خانه و پیرامون آن فریاد نمودند. پس چه کسی سزاوارتر است به او از من، چه در زندگی و چه پس از مردن."