کتاب چیستی هنر

What is art?
کد کتاب : 35863
مترجم :
شابک : 978-9646641150
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 182
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب چیستی هنر اثر اسوالد هنفلینگ

چیستی هنر، که ترجمه فارسی آن هم اکنون در اختیار شما قرار دارد، به وسیله ویراستار کل مجموعه، یعنی پروفسور هنفلینگ، به رشته تحریر درآمده است و درباره ماهیت هنر و زیبایی بحث می کند. در جستار اول آن، که عنوانش «مسئله تعریف» است، نویسنده سیر تاریخی مفهوم و تعریف هنر را به اجمال پر می نگرد و پیشینه آن را از دیرباز تا زمان حاضر مرور می کند. می گوید آنها که برای صورتبندی تعریف هنر کوشیده اند فرض را بر این قرار داده اند که لازمه دنبال کردن هر بحث روشن درباره مسائل و موضوعات مختلف، این است که بتوانیم واژه های مورد بحثمان را تعریف کنیم و اگر نتوانیم و از هایمان را تعریف کنیم به راستی نمی دانیم که درباره چه چیزی گفتگو می کنیم. کلایو بل، یکی از نظریه پردازان برجسته هنر، در کتابی به نام هنر می گوید ما از «آثار هنری» مجموعه ای از چیزها را مراد می کنیم که همه اعضای آن مجموعه کیفیت مشترک و ویژه ای داشته باشد، در غیر این صورت، هنگامی که عبارت «آثار هنری را به کار می بریم سخنی بی معنا می گوییم. بنابراین باید آن کیفیت ذاتی و جوهرینی را کشف کنیم که آثار هنری را از مجموعه های دیگر ممتاز می کند.
نویسنده سپس به نگرشهای مختلف درباره ضرورت و عدم ضرورت - و نیز امکان و عدم امکان - تعریف می پردازد و می گوید صورتبندی هر تعریفی و درباره هنر باید با توجه به تحولات تاریخی مفهوم هنر انجام پذیرد و تعریف برای آنکه شرایط لازم و کافی داشته باشد باید مدلولها و مصداقهای واژه هنر را در دوره های تاریخی گوناگون برنگرد. به نقل از تاتار کیویچ، تاریخ نگار هنر، می گوید، هنر مجموعه به هم پیوسته ای از مفاهیم است که پیشینه آن به روزگاران باستان می رسد.

کتاب چیستی هنر

اسوالد هنفلینگ
اسوالد هنفلینگ (21 دسامبر 1927 - 25 اکتبر 2005) فیلسوف انگلیسی بود که از سال 1970 تا زمان مرگ در دانشگاه آزاد انگلیس کار کرد.اوسوالد هانفلینگ در سال 1927 در برلین متولد شد. والدین وی یهودی بودند و هنگامی که تجارت آنها در Kristallnacht در سال 1938 خراب شد، وی توسط Kindertransport به انگلیس اعزام شد و در یک خانواده خانوادگی در بدفورد زندگی می کرد. پس از جنگ جهانی دوم، وی با کمک صلیب سرخ خانواده خود را در اسرائیل پیدا کرد.هانفلینگ در 14 سالگی مدرسه را ترک کرد و "پسر دفتر" شد. برای 25 سال آینده ا...
دسته بندی های کتاب چیستی هنر